Shaw wrote a play once a poor flower-girl, quite by chance, overheard a conversation between two gentlemen. one of the gentlemen was a professor of phonetics. he was saying to the other that he could teach an uneducated person to speak good english. the girl was very much interested in what they were talking about. she tried to hear every word. the fact was that she had for a long time been thinking of learning to speak correctly, and now she saw an excellent chance for herself. if she improved her manner of speaking the owners of the big flower shop would give her a job. she asked the two gentlemen to buy a few flowers from her and tried to speak to there but they didn't listen to her and soon went away. the next day the girl came to the professor's house and asked him to give her lessons. the professor was very much surprised. at first he refused to teach her, saying that it was no use even trying, but then he agreed. the results of the first lesson were poor. she couldn't produce proper english sounds and was tired of endless exercises. but soon the processor discovered that she was a clever girl. she took a great interest in her lessons and never missed a chance of practicing the sounds. as a result, her english became so good that the people who met her thought that she was a real lady. the story of the girl can be found in one of bernard shaw's most popular plays. to refuse - отказывать proper – правильные i. the text is about 1) a poor girl who worked hard at her english. 2) the work of the professor of phonetics. 3) the lilt of the rich gentleman. 4) the work of the flower-girl. ii. complete the sentence according to the text. the flower-girl wanted 1) get money from the two gentlemen. 2) learn where the two gentlemen lived. 3) take phonetics lessons. 4) give phonetics lessons. iii. find the wrong statement. 1) the professor of phonetics gave lessons. 2) the flower-girl wanted to get a good job. 3) the professor could teach anyone to speak good english. 4) the professor wanted to get money from the girl. iv. answer the question. what kind of man was the professor? 1) he was a man of his word. 2) he was a famous man. 3) he was a lazy man. 4) he was a poor man. v. how can you explain why the girl started visiting the professor's house? 1) she wanted to find a rich husband. 2) she wanted to get a job in his house. 3) she wanted to improve her phonetics. 4) she wanted to spend time with a nice mail. vi. choose the synonym to the underlined word. she never missed a chance of practicing the sounds. 1) an occasion 2) an opportunity 3) an event 4) a case
После того, как бедной цветочница, совершенно случайно, подслушал разговор между двумя джентльменами. Один из господ был профессором фонетики. Он говорил другому, что он мог бы научить необразованного человека говорить на хорошем английском языке. Девушка была очень заинтересована в том, что они говорили. Она пыталась услышать каждое слово.
Дело в том, что она должна была в течение долгого времени думал научиться правильно говорить, и теперь она увидела отличный шанс для себя. Если она улучшила ее манеру говорить владельцев большого цветочного магазина даст ей работу. Она спрашивает, два джентльмена, чтобы купить несколько цветов от нее и попытался поговорить там, но они не слушали ее и вскоре ушел.
На следующий день девушка пришла в дом профессора и попросил его дать ей уроки. Профессор был очень удивлен. Сначала он отказался, чтобы научить ее, говоря, что это было бесполезно даже пытаться, но потом он согласился.
Результаты первого урока были бедны. Она не могла производить правильные английские звуки и устал от бесконечных упражнений. Но вскоре процессор обнаружил, что она была умной девочкой. Она сделала большой интерес к ее уроки и никогда не пропускал шанс практиковать звуки. В результате, ее английский язык стал настолько хорошо, что люди, которые встречались с ней думали, что она была настоящей леди.
История девушки можно найти в одном из самых популярных пьес Бернарда Шоу.
I. Текст о ...
1) бедная девушка, которая упорно работала в ее английском.
2) работа профессора фонетики.
3) переливы богатого джентльмена.
4) работа цветочница.
II. Полное предложение по тексту.
Цветочница хотела ...
1) получить деньги от двух господ.
2) узнать, где жили два джентльмена.
3) взять уроки фонетики.
4) дают уроки фонетики.
III. Найти неверное утверждение.
1) Профессор фонетики давал уроки.
2) Цветок-девушка хотела получить хорошую работу.
3) Профессор может научить любого говорить на хорошем английском языке.
4) Профессор хотел, чтобы получить деньги от девушки.
Внутривенно ответ на вопрос.
Какой человек был профессором?
1) Он был человеком слова.
2) Он был известным человеком.
3) Он был ленивым человеком.
4) Он был бедным человеком.
V. Как вы можете объяснить, почему девочка начала посещать дом профессора?
1) Она хотела, чтобы найти богатого мужа.
2) Она хотела устроиться на работу в его доме.
3) Она хотела, чтобы улучшить ее фонетику.
4) Она хотела провести время с хорошей почтой.
VI. Выберите синоним подчеркнутое слово.
Она никогда не пропускал шанс практиковать звуки.
1) повод 2) возможность 3) событие 4) дело