соч по англ READING. Task 2. Read the article below. Decide whether the following statements are True (T) or False (F) and justify your answer with the evidence from the text.
Scared of speaking a new language?
There’s no denying that learning a foreign language is difficult, and when it comes to speaking in the language, it can be extremely daunting. I remember walking into my first-ever Spanish class at university only to discover that half of my class was already fluent in multiple languages. It’s safe to say I felt out of my depth!
At first the thought of speaking in Spanish terrified me; not only were my vocabulary and grammar very limited, but I had never spoken another language before. Despite my initial apprehension I was determined to overcome my fear, and by adopting a few simple strategies I have been able to build my confidence and develop at my own pace. So, I thought I would share a few tips with you in the hope that you find them useful too.
Firstly, remember it is OK to make mistakes and that you should embrace them. This sounds obvious, but when it comes to language learning we often aim for perfection and feel as though we are not ready to speak until we have ‘enough’ words or grammatical knowledge. The truth is you will never feel ready, and instead it is important to use the knowledge that you do have to communicate what you can.
This leads on to my next tip: don’t compare yourself to others. This can be a hard one, especially if you are in a large language class. It is important to remember that we all learn at different speeds and through different styles of learning. By all means, keep up with your class material, but do not stress if you don’t understand everything – especially in the early stages. Something that really helped me progress was finding a patient language exchange partner.
Finding someone to practice with whose level of English was similar to my level of Spanish made me feel much more confident. Lastly, celebrate the small successes and remember how far you have come! Instead of focusing on how far you have to go, focus on the progress you have already made and be proud of your achievements!
1. Few people believe that learning a foreign language can be challenging.
2. The majority of students in the author’s class had a good command of several languages. 3. Before learning to speak Spanish, the author hadn’t spoken other foreign languages.
4. There’s nothing wrong to make mistakes when learning a new language.
5. The author thinks that you may start speaking the foreign language once you succeed in learning enough vocabulary and making your grammar perfect.
USE of English. Task 4. Rewrite the sentences into Passive
1. She showed him the way to the metro station
2. They sell milk in that shop
3. We shall do the work in the evening
4. Those boys broke the window last Friday
Task 5. Make up two sentences containing
1) defining relative clause
2) non-defining relative clause.
Don’t forget about the commas in defining relative cluase
После того, как бедной цветочница, совершенно случайно, подслушал разговор между двумя джентльменами. Один из господ был профессором фонетики. Он говорил другому, что он мог бы научить необразованного человека говорить на хорошем английском языке. Девушка была очень заинтересована в том, что они говорили. Она пыталась услышать каждое слово.
Дело в том, что она должна была в течение долгого времени думал научиться правильно говорить, и теперь она увидела отличный шанс для себя. Если она улучшила ее манеру говорить владельцев большого цветочного магазина даст ей работу. Она спрашивает, два джентльмена, чтобы купить несколько цветов от нее и попытался поговорить там, но они не слушали ее и вскоре ушел.
На следующий день девушка пришла в дом профессора и попросил его дать ей уроки. Профессор был очень удивлен. Сначала он отказался, чтобы научить ее, говоря, что это было бесполезно даже пытаться, но потом он согласился.
Результаты первого урока были бедны. Она не могла производить правильные английские звуки и устал от бесконечных упражнений. Но вскоре процессор обнаружил, что она была умной девочкой. Она сделала большой интерес к ее уроки и никогда не пропускал шанс практиковать звуки. В результате, ее английский язык стал настолько хорошо, что люди, которые встречались с ней думали, что она была настоящей леди.
История девушки можно найти в одном из самых популярных пьес Бернарда Шоу.
I. Текст о ...
1) бедная девушка, которая упорно работала в ее английском.
2) работа профессора фонетики.
3) переливы богатого джентльмена.
4) работа цветочница.
II. Полное предложение по тексту.
Цветочница хотела ...
1) получить деньги от двух господ.
2) узнать, где жили два джентльмена.
3) взять уроки фонетики.
4) дают уроки фонетики.
III. Найти неверное утверждение.
1) Профессор фонетики давал уроки.
2) Цветок-девушка хотела получить хорошую работу.
3) Профессор может научить любого говорить на хорошем английском языке.
4) Профессор хотел, чтобы получить деньги от девушки.
Внутривенно ответ на вопрос.
Какой человек был профессором?
1) Он был человеком слова.
2) Он был известным человеком.
3) Он был ленивым человеком.
4) Он был бедным человеком.
V. Как вы можете объяснить, почему девочка начала посещать дом профессора?
1) Она хотела, чтобы найти богатого мужа.
2) Она хотела устроиться на работу в его доме.
3) Она хотела, чтобы улучшить ее фонетику.
4) Она хотела провести время с хорошей почтой.
VI. Выберите синоним подчеркнутое слово.
Она никогда не пропускал шанс практиковать звуки.
1) повод 2) возможность 3) событие 4) дело
Вот