В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Д
Другие предметы
Х
Химия
М
Музыка
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
Р
Русский язык
У
Українська література
Ф
Французский язык
П
Психология
А
Алгебра
О
Обществознание
М
МХК
В
Видео-ответы
Г
География
П
Право
Г
Геометрия
А
Английский язык
И
Информатика
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История

Составьте пары или группы близких по значению слов из перечня, ниже. например: a. to perform, to exercise, to carry out; b. a man, a person, a human being; verbs: to turn on, to provide, to type, to accept, to help, to learn, to observe, to call, to tell, to keep, to feed, to solve, to relate, to switch off, to communicate, to receive, to supply, to switch on, to assist, to print, to study, to input, to turn off, to decide, to store, to say, to name, to watch. nouns: work, machine, fundamentals, display, application, capabilities, job, storage, screen, state, basics, use, concept, specialist, journal, character, memory, idea, expert, magazine, position, symbol, command, data, solution, device, instruction, powers, information, decision. adjectives: basic, tiny, common, small, main, significant, routine, general, remarkable, uninterested, intricate, important, wonderful, complex, little. adverbs: rapidly, probably, instantaneously, in a moment, quickly, perhaps. текст a computer is a machine with an intricate network of electronic circuits thatoperate switches or magnetize tiny metal cores. the switches, like the cores,are capable of being in one or two possible states, that is, on or off; magnetized or demagnetized. the machine is capable of storing andmanipulating numbers, letters, and characters (symbols). the basic idea of a computer is that we can make the machine do what wewant by inputting signals that turn certain switches on and turn others off, ormagnetize or do not magnetize the cores. the basic job of computers is processing of information. for this reasoncomputers can be defined as devices which accept information in the form ofinstructions, called a program, and characters, called data, performmathematical and / or logical operations on the information, and then supplyresults of these operations. the program, or part of it, which tells thecomputers what to do and the data, which provide the information needed tosolve the problem, are kept inside the computer in a place called memory. it is considered that computers have many remarkable powers. howevermost computers, whether large or small, have three basic capabilities. first, computers have circuits for performing arithmetic operations, such as: addition, subtraction, division, multiplication and exponentiation. second, computers have a means of communicating with the user. after all, ifwe couldn't feed information in and get results back, these machineswouldn't be of much use. some of the most common methods of inputtinginformation are to use terminals, diskettes, disks and magnetic tapes. thecomputer's input device (a disk drive or tape drive) reads the information intothe computer. for outputting information two common devices used are: aprinter, printing the new information on paper, and a cathode-ray-tubedisplay, which shows the results on a tv-like screen. third, computers have circuits which can make decisions. the kinds ofdecisions which computer circuits can make are not of the type: "who wouldwin the war between two countries? " or "who is the richest person in theworld? " unfortunately, the computer can only decide three things, namely: isone number less than another? are two numbers equal? and, is one numbergreater than another? a computer can solve a series of problems and make thousands of logicaldecisions without becoming tired. it can find the solution to a problem in afraction of the time it takes a human being to do the job. a computer can replace people in dull, routine tasks, but it works according tothe instructions given to it. there are times when a computer seems tooperate like a mechanical 'brain', but its achievements are limited by theminds of human beings. a computer cannot do anything unless a person tellsit what to do and gives it the necessary information; but because electricpulses can move at the speed of light, a computer can carry out greatnumbers of arithmetic-logical operations almost instantaneously. a personcan do the same, but in many cases that person would be dead long beforethe job was finished.

Показать ответ
Ответ:
Яркий2017
Яркий2017
27.12.2023 18:22
Здравствуйте, ученик! Для решения данной задачи, нам необходимо составить пары или группы близких по значению слов из перечня, представленного в тексте. Давайте начнем по шагам:

1. Сначала обратим внимание на глаголы, которые представлены следующим образом:
- to perform
- to exercise
- to carry out

Все эти глаголы означают выполнение определенного действия. Они могут использоваться как синонимы друг друга или в разных ситуациях, но схожи по своему значению.

2. Теперь перейдем к существительным, которые есть в тексте:
- work
- machine
- fundamentals
- display
- application
- capabilities
- job
- storage
- screen
- state
- basics
- use
- concept
- specialist
- journal
- character
- memory
- idea
- expert
- magazine
- position
- symbol
- command
- data
- solution
- device
- instruction
- powers
- information
- decision

В этом списке у нас есть много существительных, но мы можем сгруппировать их следующим образом:
- work, job, position, employment - все эти слова относятся к работе или занятости;
- machine, device - оба слова связаны с механизмами или устройствами;
- fundamentals, basics, concept, idea - слова, относящиеся к основам или принципам;
- display, screen - оба слова описывают экран или монитор;
- application, use - оба слова относятся к использованию или применению;
- capabilities, powers - оба слова описывают возможности или способности;
- specialist, expert - слова, описывающие опытного или квалифицированного человека;
- journal, magazine - слова, описывающие письменные издания с информацией.

3. Далее рассмотрим прилагательные, которые представлены в тексте:
- basic
- tiny
- common
- small
- main
- significant
- routine
- general
- remarkable
- uninterested
- intricate
- important
- wonderful
- complex
- little

Мы можем сгруппировать их следующим образом:
- basic, fundamental, main, general - все эти слова описывают основу или главное;
- tiny, small, little - слова, описывающие что-то маленькое;
- common, routine, general - слова, описывающие обычное или повседневное;
- significant, remarkable, important, wonderful - слова, описывающие что-то значимое или важное;
- uninterested - слово, описывающее отсутствие интереса;
- intricate, complex - слова, описывающие что-то сложное.

4. Наконец, рассмотрим наречия, которые представлены в тексте:
- rapidly
- probably
- instantaneously
- in a moment
- quickly
- perhaps

В этом списке наречия описывают скорость или возможность.

Теперь, ученик, мы составили все необходимые группы и пары близких по значению слов из предложенного списка. Надеюсь, это поможет вам понять семантические связи между словами и их значения. Если у вас возникнут дополнительные вопросы, не стесняйтесь задавать!
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота