Составьте пять специальных во по тексту
Does this sound familiar?
Your grandparents may remember the old silent Charlie Chaplin comedy films. If so, they'll probably tell you that without the music that accompanied them these films wouldn't be much fun.
Later, when films began to have sound, the music stayed because directors use pieces of music and sound to create particular moods and feelings. We call these musical cliches.
In horror films and thrillers, for example, loud sounds let you know when something frightening is going to happen. Violin tunes accompany emotional scenes in romantic films, and in adventure films we use sharp and fast sounds for action scenes.
Some musical cliches introduce specific places. Shots of Hong Kong, for example, often have xylophone music in the background while shots of Paris come with melodies played on the accordion. There are many musical cliches for a number of types of scenes.
So, next time you watch a film, pay attention to the music in the background. You'll be surprised how many musical cliches you can spot.
fan and love my favourite movie stars. I like all kinds of movies - Hollywood blockbusters, black and white movies , independent movies... They're all good. Recently watching foreign movies. I like the films that come out of Bollywood - they're very different. The first film I saw at the movie theatre was Star Wars. the special effects. Nowadays, so many movies have such good computer graphics that we the effects are. One of my favourite ways of relaxing latest DVD and sit on the sofa with a big bag of potato chips. The sound has to be and the lights have to be off.
Объяснение:
1. В каком классе учились Федька и Костя?
А) В первом Б) Во втором В) В пятом
2. Кто плохо себя вел по мнению ребят?
А) Одноклассники Б) Дошколята В) Девочки
3. Кого увидели ребята во дворе?
А) Дерущихся мальчишек Б)Плачущую девочку
В) Хромающего соседского мальчика
4. Как звали девочку, которую решили защитить ребята?
А) Маша Б) Надя В) Алёна
5. Кто у ребят был первым подозреваемым?
А) Коля Б) Вова В) Петя
6. Куда сбежал от мальчишек первый подозреваемый?
А)Через окно в свою комнату Б) Через забор в свой огород
В) Через ручей в лес
7. Что делала вторая подозреваемая?
А) Прыгала на скакалке Б) Лепила куличики в песочнице
В) Рисовала классики
8. Какое чувство вызвали ребята у второй подозреваемой?
А) Смех Б) Испуг В) Удивление
9. Что на самом деле случилось у расстроенной девочки?
А)У куклы коса оторвалась Б)Мячик потеряла В) Упала и платье порвала
10. Кто посмеялся над горе-воспитателями?