Спереводом) )! principle of operation of the four-stoke petrol engine the internal combustion engine is called so because fuel is burned directly inside the engine itself. most automobile engines work on a 4-stroke cycle. a cycle is one complete sequence of 4 strokes of the piston in the cylinder. the operating cycle of the four-stroke petrol engine includes: inlet stroke (intake valve opens), compression stroke (both valves closed), power stroke (both valves closed), exhaust stroke (exhaust valve is opened). to describe the complete cycle, let’s assume that the piston is at the top of the stroke (top dead center) and the inlet and the exhaust valves are closed. when the piston moves down the inlet valve opens to intake a charge of fuel into the cylinder. this is called the inlet (intake) stroke. on reaching the lowest position (bottom dead center) the piston begins to move upward into the closed upper part of the cylinder, the inlet valve is closed and the mixture is compressed by the rising piston. this is called the compression stroke. as the piston again reaches the top dead center the spark plugs ignite the mixture, both valves being closed during the combustion. as a result of burning mixture the gases expand and great pressure makes the piston move back down the cylinder. this stroke is called the power stroke. when the piston reaches the bottom of its stroke, the exhaust valve is opened, pressure is released, and the piston again rises. it lets the burnt gas flow through the exhaust valve into the atmosphere. this is called the exhaust stoke which complete the cycle. so the piston moves in the cylinder down (intake stroke), up (compression stroke), down (power stroke), up (exhaust) stroke. the heat released by the fuel is transformed into work so that the reciprocating movement of the pistons is converted into rotary movement of the crankshaft by means of connecting rods.
Двигатель внутреннего сгорания получил своё название по причине того,что топливо сжигается непосредственно в самом двигателе. Большинство автомобильных двигателей работают на четырёхтактном цикле. Цикл -- это замкнутая последовательность четырёх тактов поршня в цилиндре. Рабочий цикл четырёхтактного бензинового двигателя включает в себя: такт впуска (впускные клапаны открыты),такт сжатия (оба клапана закрыты),рабочий такт (оба клапана закрыты),такт выхлопа (выпускной клапан открыт).
Чтобы описать полный цикл,давайте предположим,что поршень находится в верхней точке такта (верхняя мёртвая точка),а впускной и выпускной клапаны закрыты. Когда поршень совершает движение вниз,впускной клапан открывается для того,чтобы набрать определённое количество топлива в цилиндр. Это и называется тактом впуска. Достигнув самой нижней позиции (нижняя мёртвая точка),поршень двигается вверх до самой верхней части цилиндра,впускной клапан закрыт,а смесь сжимается движимым вверх поршнем. Это называется тактом сжатия. Когда поршень снова достигает верхней мёртвой точки,свечи зажигания поджигают смесь,оба клапана во время горения закрыты. Как результат,горящая смесь газов расширяется и большое давление заставляет поршень двигаться ко дну цилиндра. Это называется рабочим тактом. Когда поршень достигает дна такта,выпускной клапан открывается,давление снижается,а поршень снова идёт вверх. Это позволяет горящему газу выйти через выпускной клапан в атмосферу. Это называется тактом выхлопа,он же завершает цикл. Так поршень в цилиндре движется вниз (такт впуска),вверх(такт сжатия),вниз(рабочий такт),вверх(такт выхлопа).
Тепло,вырабатываемое топливом,превращается в работу так,что возвратно-поступательное движение поршня переходит в ротационное движение коленчатого вала посредством шатунов.