Вы когда-либо слышали что-нибудь о джазе? Мы уверены, что Вы имеете.Джаз - тип музыки и единственной формы искусства, которая была создана в Соединенных Штатах. Джаз был создан темнокожими американцами. Много черных были broght от Африки до Америки как рабы. Различные родные песни были спеты темнокожими рабами, и музыка их родины игралась в Америке.Джаз - смесь многих различных видов музыки. Это составлено из музыки Западной Африки, песен работы рабов и религиозной музыки. Первые джаз-бэнды были сформированы в конце 19-го века. Они играли в барах и клубах во многих городах и городах Юга, особенно Нового Орлеана.В наше время Новый Орлеан - международный морской порт, и люди со всего мира приезжают в Новый Орлеан, чтобы услышать джаз. Импровизация - важная часть джаза. Это означает, что джазовая музыка составлена или создана на месте. Это - то, почему джазовая песня может казаться немного отличающейся каждый раз, когда она играется. Со временем джаз стал более популярным. К 1920-м джаз был популярен на всем протяжении Соединенных Штатов. К 1940-м Вы могли не только услышать джаз в клубах и барах, но в концертных залах также. Сегодня джаз играется во всем мире. На каждом сдержанном специальном предложении проведены фестивали, где джаз muscians из Соединенных Штатов, Азии, Африки, Южной Америки и Европы встречает и разделяет их музыку. Таким образом джаз продолжает расти и изменяться. Давайте надеяться, что независимо от того то, что происходит в музыкальном джазе, будут всегда выполнять и слушать.
It is very poor developed, as it has a lot of weaknesses and needs lots of reforms.
Some weak points: * Pupils have no choose of what to study. They get more than 12 mandatory objects, and they should prepare for all of them because each teacher thinks his subject is the most important. * Pupils learn so much theory but there are no practical appliance of it. The mojority of the moldovan schools don't have a well-equiped laboratory for chemistry and physics experiments. * There is no a lunch break, like in American schools, which means that pupils have to spend more than 6 hours at school without eating, which isn't very good for their health. * There is lack of transportation. Not all schools have a school bus to bring pupils to school, and for some of them it might be dificulty to get to school.
Some strong points: * The possibility to explore different cultures and languages. There pupils learn english or french form the second grade, russian from the fifth grade, and at lyceum they can choose one more language. * The Moldovan educational system provides an approved curriculum and qualified teachers, which offer children knowledges and prepare them for their future life.
Some weak points:
* Pupils have no choose of what to study. They get more than 12 mandatory objects, and they should prepare for all of them because each teacher thinks his subject is the most important.
* Pupils learn so much theory but there are no practical appliance of it. The mojority of the moldovan schools don't have a well-equiped laboratory for chemistry and physics experiments.
* There is no a lunch break, like in American schools, which means that pupils have to spend more than 6 hours at school without eating, which isn't very good for their health.
* There is lack of transportation. Not all schools have a school bus to bring pupils to school, and for some of them it might be dificulty to get to school.
Some strong points:
* The possibility to explore different cultures and languages. There pupils learn english or french form the second grade, russian from the fifth grade, and at lyceum they can choose one more language.
* The Moldovan educational system provides an approved curriculum and qualified teachers, which offer children knowledges and prepare them for their future life.