Summative Assessment for the cross curricular unit «Buildings >> Learning objectives
rth
sho
Av
low
3.3.3.1 (3.R3) Begin to read with rereading and usual support very short
simple fiction and non-fiction texts on a limited range of general and
curricular topics
3.1.4.1 (3.L4) Understand a limited range of short supported questions on
general and some curricular topics
3.5.14.1 (3.UE14) Use prepositions of location and position: at, behind.
between, in, in front of, near, next to, on, under, above to describe where
people and things are: use prepositions of time: on. in. at to talk about
days and times and no preposition next/last week
Assessment criteria
.
.
Identify the details while rereading very short tiction and non-
fiction texts using support
Identity short supported questions on general and some curricular
topics
Describe people and things using at, behind, between, in, in front
of, near, next to, on, under, above
Talk about days and times using on, in, at and without prepositions
next/last week
.
levelochinline
Knowledve and comprehension
Зима. Холодно и снежно. Ослу грустно. Мне не нравится зима, потому что у меня нет зеленой травы. Я не могу ходить по парку. «Весной я буду ходить и играть с ребятами», - сказал осел.
Наступает весна. Тепло и солнечно. Теперь Ослик в зоопарке. У него полно еды – зеленой травы. Но он опять печален. Мне не нравится весна! В парке дети сильно шумят. «Летом я буду нырять и плавать», - сказал ослик.
Наступает лето. Жарко. Дети ныряют и плавают. Они катаются на велосипедах и самокатах, играют в бадминтон и футбол. Но Ослу опять грустно. Мне не нравится лето, потому что очень жарко. «Осенью я буду есть яблоки и морковь», - сказал Осел.
Наступает осень. Дождливо и пасмурно. Теперь у Осла полно яблок и моркови. Но Ослу опять грустно. Мне не нравится осень, потому что пасмурно, ветрено и дождливо. «Зимой я буду играть в снежки и кататься на санках».
Наступает зима. Но Ослик по-прежнему печален.