Summative Learning hjectives
TERM 2
for the unit Our countryside
624.1 (6LA) Understand with limited support the main power of extended talk on a range of general and curricular tops 6331 (653) Give an opiniko at sentence and focourie level on an increasing range of general and curricular topics 63.8.1 (6.S8) Recount some extended stories and events on a limited range of general and curricular topics
• Identify the main ideas in extended talk with some support • Provide a point of view in conversations and discussions
• Retell extended stories and episodes on a given topic
Application
Higher order thinking skills
20 minutes
Assessment criteria
Level of thinking
skills
Duration
Listening
Task 1. Listen to the story and choose the correct option Go to the link to listen information buttp://ebe censarees easy027 htm. Transcript can be found after the rubrics
Example: The chicken and the duckrere friend enemies
1.
The speaker tells the story about farm friends city friends
2. The speaker says the the cat is a good animalia luad animal 3. The speaker is sure that the dog is friendly angry.
Task 2. Listen to be second time and complete the sentences
In the beginning the chicken and the duck are speaking about the 2. The second animal they speak about is the
3. At the end of the story they speak about the
Speaking
Task 3 Learnen sork in pairs. Each pair get a picture Leamers describe he e participating in the decision usually. Give some time learners to ger reab wth g Ro the picture
Look at the picture Make a 2-3-mioutes tak asking and caring the us. Pratik pae in the conversation casually. You have A minute to popare
Possible questions for disco What can you see on the picture
* sacky or a cotry?
How sun animal can you see Can you ame e animals?
them кто паможет пд
Перевод:
В парах учащиеся берут карточку и развивают беседу, отвечая на заданные вопросы.
Task 3. ответьте на следующие вопросы в форме беседы. У вас есть 2 минуты на подготовку и вы должны говорить 2-3 минуты.
1. Объясните название книги, которую вы прочитали.
2. Как вы думаете, к какой категории или жанру она относится?
3. Как вы думаете, какова цель автора?
4. Что-то, что вам понравилось. Почему?
Карточка 2. ответьте на следующие вопросы в форме беседы. У вас есть 2 минуты на подготовку и вы должны говорить 2-3 минуты.
1. Какая категория или жанр «Призрака Сентервилля», кто автор?
2. Опишите настройку. (место и время)
3. Какой персонаж вам понравился больше всего? Почему?
4. Какой персонаж вам понравился меньше всего? Почему?
Карточка 3. ответьте на следующие вопросы в форме беседы. У вас есть 2 минуты на подготовку и вы должны говорить 2-3 минуты.
1. Опишите главного героя книги «Ценность богатства».
2. Какие изменения претерпевает главный герой?
3. Опишите одну важную часть книги.
4. Какова основная мысль этой сказки?
Я перевёл, но в пером не нашёл текста где описывается вопросы диалога. Я перевёл по картинке.
Кен Канеки— протагонист манги и аниме «Tokyo Ghoul». До начала событий серии Канеки был самым обыкновенным студентом-первокурсником, учившимся в университете Камии на литературном факультете. В результате трагедии на стройке, в которую Кен оказывался вовлечён, он попадает в госпиталь, где его от смерти путём трансплантации органов погибшей Ризе Камиширо. Однако операция повлекла за собой неожиданные для Канеки ужасающие последствия: он становится гибридом человека и гуля.
Ken Kaneki is the protagonist of the manga and anime Tokyo Ghoul. Prior to the events of the series, Kaneki was an ordinary first-year student who studied at Kamiya University in the Literature Department. As a result of a tragedy at a construction site, in which Ken was involved, he ends up in a hospital, where he is saved from death by organ transplantation of the deceased Rize Kamishiro. However, the operation had horrific consequences unexpected for Kaneki: he becomes a hybrid of a human and a ghoul.
Описание внешности
С самого детства Канеки был ничем не примечательным ребёнком с чёрными короткими волосами и с худощавым телосложением. В свободное время он носил обычную, ничем не примечательную одежду, стараясь не выделяться из толпы. Поначалу Канеки ещё не был управлять своим какуганом, расположенным слева, и поэтому скрывал его под белой медицинской повязкой. Аналогичная повязка присутствует и в дизайне его маски, но закрывает уже правый глаз и состоит из кожи. На безгубой ухмылке с обнажёнными в оскале искуственными зубами предусмотрена застёжка-молния, отчего рот маски можно в любой момент расстегнуть для приёма пищи.
Since childhood, Kaneki has been an unremarkable child with short black hair and a slim build. In his free time, he wore ordinary, unremarkable clothes, trying not to stand out from the crowd. At first, Kaneki was not yet able to control his left-handed kakugan, so he concealed it under a white medical patch. A similar bandage is present in the design of his mask, but it already covers the right eye and consists of skin. On a lipless grin with artificial teeth exposed in a grin, a zipper is provided, which is why the mouth of the mask can be unfastened at any time for eating