Task 1. Give the definition for the following (using active vocabulary from our theme): Task 1. Give the definition for the following (using active vocabulary from our theme):
1.the process of teaching or leaning, usually in a school or college (education).
2. to go to (school) (attend).
3. a school for children between 3 and 5 years old that prepare them for school – kindergarten (nursery school)
4.a school for children between the ages 7 to 11 – (primary school)
5. a school for children between the ages of 11 to 16 – (secondary school)
6. a set of clothes that school children wear so that they all look the same (school uniform).
7. an organization for people who have the same interest or enjoy similar activities – (club)
8. to get good results for exams – (to pass exams)
Task 2. true or false
1. Education is compulsory from the age of three in Britain. (false)
2. Children stay at secondary school to the age of 18. (false)
3. At the age of 16 students take an examination called GCSE (General Certificate of Secondary Education). (true)
4. Private schools are free of charge for British children. (true)
5. Most children start primary school at the age of 5. (true)
6. Most schools are mixed both for girls and boys. (true)
7. Every British child must stay at school from the age of 5 until they are 16. (true)
8. At the end of each stage of education students take A-Level exams. (false –at the age of 18, at the end of the 6th form)
9. At the age of 11 pupils get General Certificate of Secondary Education. (false)
10. Students may receive grants from their Local Education Authority (true)
11. Medicine and dentistry courses are shorter (2-3years)
12.Many British students learn a foreign language from the age of 7. (false –from the age of 11)
13.Most British students study French, but Spanish and Italian are also popular. (true)
14.Students have a break for lunch for an hour. (true)
15.The lessons finish at 6 o’clock in the afternoon. (false – at 4 o’clock)
16.There are a lot of extracurricular classes in British schools. (true)
Task3. Teacher: Now let’s revise the vocabulary. Find a pair.
1.to attend a) secondary school
2.compulsory b) higher education
3.to pass c) education
4.elementary d) opportunities
5.certificate e) classes
6.further f) exams
7.a wide range of g) education
8.preparatory h) of complete secondary education
9.to prepare for i) school
10.senior j) a state school
The Sunday. Dad and I are going to 0) cook breakfast together . We usually only eat cereal for breakfast. Sometimes Dad adds 1)_B some_ honey for me to make it sweet. When I feel extra hungry I like to 2)_C mix__ it with some fruit. I'm excited about Sunday because a cooked breakfast is going 3)__C to be__ a treat! We are having sausages and I am going to 4)__A put__ mustard on mine! I really love mustard. Dad only wants sausages and eggs but I want 5)_B a__ pot of yougurt as well! I can't wait for Sunday.
0 A cooks B cooking C cook
1 A any B some C an
2 A try B slice C mix
3 A is B be C to be
4 A put B putting C puts
5 A an B a C some
Объяснение:
Есть основные теории и факты в области экономики, в которой все экономисты заинтересованы. Однако экономика имеет ряд основных прикладных областях, которые имеют дело с конкретными темами, такими как экономика промышленности, экономика сельского хозяйства, экономика энергетики, экономика образования, Экономика труда и др.
Промышленные организации и структуры изучаются экономика промышленности, которая также анализирует рынки для промышленных товаров, а также политики различных предприятий. Степень концентрации и барьеров выхода на рынок новых конкурентов уже были проанализированы отраслевая экономика для таких важных отраслях экономики как добыча полезных ископаемых, газовой и нефтяной промышленности и др. Поведение фирм и компаний в отрасли влияет структура отрасли. Как прибыль, так и потери в любой отрасли влияют на поведение фирм и компаний, занятых в отрасли.
"Экономика энергетики" известен также другой важной областью прикладной экономики тесно связана с промышленным экономики. Много энергии был использован в современной экономике в последние десятилетия. Ферм, фабрик, заводов, транспорта, а также семей значительно возросло потребление различных источников энергии, поскольку новое современное оборудование и технологии были внедрены.
В дрова и уголь используются в качестве основных источников энергии. Затем, эти источники были заменены газа и нефти в большинстве отраслей промышленности. Однако, в 1970-х источников энергии стало не хватать и стало расти цены на энергоносители. С этого времени серьезные коррективы были сделаны промышленными странами для того, чтобы справиться с энергетическим дефицитом.
За последние несколько десятилетий проблемы экономики энергетики были обсуждены специалистами и правительства многих стран. Регулярные встречи проводятся по OPEC1 формируется в целях регулирования цены на нефть.