Task 1. Read the magazine interview. Choose the best answers, A, B or C. Mike: Hi! I’m Mike Prior. I’m interviewing people for the school magazine. Is it OK if I ask you some questions?
Paula: Of course. I’m Paula. What do you want to know?
Mike: I want to know what people think of the new school film club.
Paula: Oh, I think it’s great! Our teacher, Mr Rogers, knows a lot about films and books and we learnt a lot.
Mike: And did you like the film?
Paula: I did, but my friends didn’t. They wanted to see a film with more action. But I’m interested in history and I really liked the story.
Mike: Did you read Great Expectations before you saw the film? Charles Dickens isn’t an easy writer.
Paula: I tried, but it’s very difficult. That’s why the film club is so good. Mr Rogers showed the same chapter in three different films. That was great. Every director did something different.
Mike: Do you think it’s a good idea for the film club to show films made from books?
Paula: Yes, I do. It can help with homework. It’s easy to understand the story with a film. And some people don’t like reading, but the film can make them interested in the book.
Mike: What’s next for the film club?
Paula: Divergent. I didn’t know the film came from a book. I started reading it yesterday and it’s really good. I can’t wait to see what the director does in the film. I can learn a lot.
1. Mike wants to know Paula’s opinion of ……………………… .
A films and books
B the film club
C the teacher
2 Paula is interested in seeing films ……………………… .
A about the past
B with lots of action
C by top directors
3 Paula read ……………………… of Great Expectations before
she watched the film.
A all
B some
C three chapters
4 She thinks ……………………… is difficult to understand.
A Mr Rogers
B the story in the film
C the story in the book
5 She thinks that showing films of books is ……………………… .
A a good way to help students with reading
B only interesting for students who like reading
C too difficult for some students
6 Paula ……………………… the film of Divergent before she
started reading the book.
A saw
B knew about
C didn’t know about
Тема Мой сосед по парте. Уже второй год я сижу за одной партой с Алесем, Он неплохой мальчик, но непослушный и невнимательный на уроках. Алесь, как никто, умеет сохранять чужие тайны, уверенно выходить к доске, не имея домашней задачи, быстро и без ошибок переписать соседскую контрольную из геометрии. Такой он уже, наш Алесь! Вообще, он извне очень смешной. Невысокий на рост, худой, он очень ловкий и крепчайший среди всех ребят в классе. Вся его фигура свидетельствует о том, что Алесь дружит со спортом. И это, в самом деле так, так как лучшего футболиста на всей параллели нет. У него круглое лицо, густо усеянное веснушками. Небольшой, немного курносый нос всегда в царапинах. Волосы у него ярко-рыжее, плотные и торчат на маковке. Голубые захваченные глаза, кажется, так и выискивают себе какого-то приключения. Руки и ноги у моего соседа всегда в синяках и царапинах. Как он сам объясняет, то следствия борьбы за справедливость. Мне нравится, что я сижу за одной партой с таким парнем в классе.
My Dream School.
I would like to study in a modern school with a good sport gym and a swimming pool. In classes there would be not more than twenty students.
I would like the classrooms to be large and light. They would have computers on each desk. The classrooms would have good comfortable new furniture. In winter the classrooms would be warm. There would be plenty of plants in the classrooms. There would be 'smart boards' on the wall. The children and teachers would be kind and polite. They would be intelligent and would respect each other. There would be no homework. Students wouldn't bring textbooks to school. The textbooks would be electronic. In the afternoon after a long break for lunch students would be able to visit various clubs at school: swimming and other sport clubs, drama, dancing, chess clubs and various subject clubs. This is the school of my dream.
Школа моей мечты.
Я хотел бы учиться в современной школе с хорошим спортивным залом и бассейном. В классах будет не более двадцати учеников.
Мне бы хотелось, чтобы классные комнаты были большими и светлыми. На каждом столе стояли бы компьютеры. В классах будет хорошая удобная новая мебель. Зимой в классах будет тепло. В классах будет много растений. На стене будут висеть "умные доски". Дети и учителя будут добры и вежливы. Они будут умны и будут уважать друг друга. Не будет никакой домашней работы. Ученики не будут приносить учебники в школу. Учебники будут электронными. Во второй половине дня после долгого перерыва на обед школьники смогут посетить различные кружки при школе: плавательный и другие спортивные клубы, драматический, танцевальный, шахматный клубы и предметные кружки. Это школа моей мечты.