Test your knowledge on Conditional Sentences. Put the verbs in brackets into correct tenses (zero / first / second conditionals) 1. If water ……………… (boil), it ……………. (change) into steam. 2. She ……………. (call) you if she ………….. (have) time. 3. If you …………….. (drive) more carefully, you ………………. (have not) so many accidents. 4. Water ……………… (freeze) if the temperature ………… (fall) below zero. 5. If the class ……………. (be) full, we ……………. (find) another one. 6. If we ……………… (continue) to pollute our planet, future generations ……………….. (suffer). 7. If you ……………….. (go) by train, you ………………. (get) there earlier. 8. If she ………………… (stay) with us for three days, we …………… (have) enough time to see a few sights. 9. If I ………………………… (be) in Jane’s position, I …………………………. (not do) that. 10. If you ……………. (live) on the planet Mercury, you ………….. (have) four birthdays in a single Earth year. 11. If the doorbell ……………. (ring), the dog ……………… (bark). 12. If my legs ……………… (be) longer, I ……………….. (be) a much faster runner! 13. If my neighbour …………….. (become) prime minister, he …………….. (give) everyone a million euros. 14. If I ………….. (speak) Arabic, I ……………….. (go) and work in Egypt. 15. It …………… (be) nice if you …………. (help) me a bit with the housework.
в каждой школьной системе есть ученики, которые заметно отклоняются от так называемых “нормальных детей”. сегодня всех "особенных" детей называют детьми с особыми образовательными потребностями. этот термин включает в себя различные типы детей с недостатками, такие как: калеки, слепые и слабовидящие, глухие и слабослышащие, глухие, глухие, дефекты речи (логопаты), дети с особыми проблемами со здоровьем, эмоционально неуравновешенные и слабовидящие.
умственно отсталые. в американской классификации есть еще две группы-умственно одаренные и дети с серьезными проблемами поведения.
образование детей с особыми образовательными потребностями в россии является частью государственной системы образования. несколько месяцев после революции 1917 года государство взяло на себя заботу о детях с особыми образовательными потребностями. с введением всеобщего обязательного образования специальное образование стало необходимостью. с тех пор за отсталыми детьми ухаживают и обучают в так называемых школах, а слепые, глухие и неполноценные дети посещают соответствующие специальные школы; уход за детьми с нервными и психическими расстройствами осуществляется в санаториях-школах, оздоровительных школах и других специальных учреждениях министерства здравоохранения. эта сеть специальных учреждений постоянно совершенствуется.
new york teenager timothy doner, has an unusual hobby – he likes to learn languages! and he does it so thoroughly (тщательно) that he can speak all of them. it took the 17-year-old five years to master 23 languages! he got the title of the world’s youngest polyglot.he began to learn languages in 2009 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed t009 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed tn hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed t009 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed t09 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed take it.