Think his is Guernica 7 * Fill in: rediscovered, combinations, composed, technique, portrayed, inspired, developed, arranged, royalty. TIEDE In the 16th century, King Rudolph I had his portrait painted by the Italian artist Giuseppe Arcimboldo. The portrait was 1).. of fruit, vegetables and plants, 2) in such a way that they 3) the king's face. Arcimboldo 4) his style while working at the royal court in Vienna, Austria. He made a study of the human body and the natural world and his paintings show clever 5) of the two. As well as being entertaining, his works were also serious. They suggested the natural right of 6) to rule. Arcimboldo died in 1593 but today his work has been 7) A number of artists have been 8) by his fruit-and-vegetable 9) and produce similar works of art.
1. That man standing at the window is my uncle.
стоящий возле окна мужчина- мой дядя.
2. Mother became angry because she saw a smoked cigarette.
Мама злилась, когда видела зажжёную сигарету
3. Our home task is to make up sentences with the learnt words.
Наше домашнее задание состоит в том, чтобы составить предложения с выученными словами.
4. When visiting the museum we saw a lot of species of extinct animals.
Посещая музей , мы видели много видов вымерших животных.
5. Our teacher wanted us to discuss the read book.
Наш учитель хотел, чтобы мы обсудили прочитанную книгу.
6. On the table I found a written message for Jane.
На столе я нашёл записку, написанную для Джейн.
7. Speaking too loudly he drew our teacher’s attention.
Разговаривая слишком громко, он привлёк внимание нашего учителя.
8. The friends went out into the city leaving their cases at the left luggage department.
Друзья ушли в город, оставив свои чемоданы в камере хранения.
9. Writing and leaving a note with the porter, he said he would be back in a half-hour.
Написав и оставив записку у портье, он сказал, что вернётся через полчаса.
10. The children looked wonderingly at the elephant, never seen such a huge animal.
Дети с любопытсвом смотрели на слона, никогда не видев такого большого животного раньше.
1. That man standing at the window is my uncle.
стоящий возле окна мужчина- мой дядя.
2. Mother became angry because she saw a smoked cigarette.
Мама злилась, когда видела зажжёную сигарету
3. Our home task is to make up sentences with the learnt words.
Наше домашнее задание состоит в том, чтобы составить предложения с выученными словами.
4. When visiting the museum we saw a lot of species of extinct animals.
Посещая музей , мы видели много видов вымерших животных.
5. Our teacher wanted us to discuss the read book.
Наш учитель хотел, чтобы мы обсудили прочитанную книгу.
6. On the table I found a written message for Jane.
На столе я нашёл записку, написанную для Джейн.
7. Speaking too loudly he drew our teacher’s attention.
Разговаривая слишком громко, он привлёк внимание нашего учителя.
8. The friends went out into the city leaving their cases at the left luggage department.
Друзья ушли в город, оставив свои чемоданы в камере хранения.
9. Writing and leaving a note with the porter, he said he would be back in a half-hour.
Написав и оставив записку у портье, он сказал, что вернётся через полчаса.
10. The children looked wonderingly at the elephant, never seen such a huge animal.
Дети с любопытсвом смотрели на слона, никогда не видев такого большого животного раньше.