Travel destinations Read the text about three holiday destinations. Answer the questions that follow.
The best holiday destination for me is Africa. I am so excited about this continent and all its wildlife. I am a fan of wild cats like lions and cheetahs. We are going to Tanzania this summer, so I would like to go on an African safari. We didn’t book the hotel, so we are staying in a guest house. I think staying with local people is the best way to learn about their culture. (Ray)
The holiday destination which I like most is wild nature. I like staying one to one with nature, so this summer we are visiting the Marrakech desert for three days. I am so excited to ride camels and see the most wonderful sunset in the desert. It is not safe there, so we are going with a group of people. We will stay in a desert camp. We will not take a lot of clothes, only the most important things like water, warm clothes, and a map. (May)
I like learning new cultures and traditions, so we are going to have a cultural holiday in India. I like colourful celebrations outside, so this time we are taking part in the Happy Holi. It is a popular Hindu festival. It is also known as a “festival of spring” because they celebrate the end of winter and the start of spring. On Holi, people spray colours on each other, dance, and laugh. (Key)
Ray mostly likes ___
May is staying in Marrakech desert for
.
The Happy Holi is also known as
.
!
My classmates use phones tablets and computers to complete their homework. These devices are very convenient for searching for information or translating the necessary information into any language.The devices are also designed for data processing. My classmates can't live without smartphone other modern things is practical.I think that thanks to these devices, it has become easier for us to learn at school. This is true if it wasn't for the Internet we would all be bad at school. However, we modern youth do not see the meaning of life without modern devices.
So my classmates use different devices to do their homework.
1) Where did the pupils run?
2) When did she visit her granny?
3) What did the Browns have for breakfast?
Объяснение:
1) Где бегали ученики? - вопрос задан в времени, поэтому используется схема
- специальное вопросительное слово - where - где
+вс вс слово did, которое показывает, что это время
+ существительное - the pupils
+ глагол в своей словарной форме бегать (уже не в первая колонка в таблице неправильных глаголов - run - ran - run - выбираем слово run
слова on the sports ground - на спортивной площадке нам уже в вопросе не нужны, поэтому их убираем.
2) Когда она навещала свою бабушку? - вопрос задан в времени, поэтому используется та же схема
- специальное вопросительное слово - when - когда
+вс вс слово did, которое показывает, что это время
+ существительное - she - она
+ глагол в своей словарной форме visit (уже не в это правильный глагол - убираем добавленное окончание ed
+her granny - свою бабушку - эти слова нам нужны в предложении
слова last Sunday - в воскресение нам уже в вопросе не нужны, поэтому их убираем.
3) Что Брауны ели на завтрак? - вопрос задан в времени, поэтому используется та же схема
- специальное вопросительное слово - what - Что?
+вс вс слово did, которое показывает, что это время
+ существительное - the Browns - Брауны
+ глагол в своей словарной форме иметь/есть (уже не в первая колонка в таблице неправильных глаголов - have - had - had - выбираем слово have
+for breakfast- на завтрак - эти слова нам нужны в предложении
слово porridge - в воскресение овсянка нам уже в вопросе не нужно, поэтому его убираем.