Twenty years ago, mobile phones were for business people
insy nowadays, it's impossible to find a teenager without one, but are
mobiles the best way for teenagers to communicatel mobiles can
be useful. firstly, they allow teenagers to communicate with their
friends and family anywhere, anytime. sending text messages is
also quick and cheap. what's more, mobiles help you organise
your life, and you can tell your parents what you're doing so they
u don't worry
however, there are negatives. for one thing, you might not
shve a signal, especially in the countryside. in addition, if you are
a noisy place, you can't hear your mobile ring. lastly, using it all
he time can be expensive.
on balance, i think mobiles have definitely improved
ommunication for teenagers. nevertheless, they mustn't use
sem too much.
read the essay again. answer the questions.
1 how does the writer get the reader's attention in
the introduction?
2 how many arguments in favour of mobile phones
are there?
3 how many arguments against mobile phones are there?
4 what is his/her opinion of mobile phones for teenagers?
useful language
introducing points and arguments
use adverbs and other phrases to introduce what you want
to say
nowadays,
what's more, nevertheless,
firstly,
however,
My daughter reads a book every day
John sometimes watches golf in Sundays
Ann is writing an Essay in her room now
Do you like walking with friends?
Jen and Bill go kart racing tonight
Suzy's class finish at 4 p.m.
Adrian wants to buy a new pair of sports shoes.
Will you fly to New York next month?
Listen!They are playing the piano
Объяснение:
Will you fly to New York next month?-да,знаю это Future Simple а не Present Simple or Present Continuous.Я так написала просто перевод этой предложений:ты поедешь в нью-йорк следующем месяце (следущий месяц-будущее)И вот,если я напишу его в Present Simple выйдет:Do you fly to new York next month- Ты едишь в нью йорк в следуюшем месяце.Это как то странно выйдет. Если что я незнаю как будет правильно,ок?А остальные правильные:)
Прочтите и сопоставьте картинки с текстами. Меня зовут Бренда, мне 12 лет. Я из Лондона, Англия. На этом фото я учусь в классе ИКТ. Я думаю, что ИКТ - это действительно весело и мой любимый предмет. Еще мне нравится музыка. Мой любимый вид спорта - хоккей.
Привет. Я Мигель, мне 13 лет. Я из Монтеррея, Мексика. Это фотография, на которой я учусь на уроке английского. Мой любимый предмет - география, а мой любимый вид спорта - футбол.
3 Привет. Меня зовут Мэй. Мне 15 лет. Я из Токио, Япония. Мой любимый предмет - наука. Я действительно хорош в бадминтоне; это просто! Это моя подруга Линн. Ее любимый предмет - математика, а любимый вид спорта - баскетбол. На этом снимке мы в школьной поездке. Мы хорошо проводим время!
Меня зовут Дина, мне 12 лет. Я из Алматы, Казахстан. Мой любимый предмет - история Казахстана, потому что это действительно интересно, а мой любимый вид спорта - баскетбол. Это моя лучшая подруга Зарина. У нее отличное чувство юмора. Любимый предмет - искусство. Она очень хорошо рисует и рисует. Еще она увлекается гимнастикой.