Ты мне когда-то говорил, что раньше жил в Крыму, разве не так? 2. Я чувствовал, что он на меня сердится, но не мог понять, что случилось. 3. Он сказал, что с утра еще ничего не ел, а только выпил несколько чашек кофе. 4. Я не знал, что ты уже давно лома. 5. Я думал, что он ждет меня, а оказалось, что он давно ушел. 6. Совсем рядом с деревней протекала река, которая весной затапливала (to flood) берега, пока там не построили плотину. 7. До того, как построили эту плотину, река весной постоянно затапливала деревню. 8. Прежде, чем он выходил из дома, он всегда проверял, выключил ли он газ и свет. 9. Все это случилось уже после того, как мы уехали.10. Он всегда плохо себя чувствовал после того, как не спал ночью.11. Было ясно, что он ничего не скажет, пока не дочитает письмо до конца. 12. Я был уверен, что привыкну к этим людям, когда поживу с ними некоторое время. 13. Он сказал, что купил словарь, когда был в Лондоне.
2. You'll have to talk to him in person./=(tete-a-tete) /(face to face)
3. We had to wait out the rain at the station.
4. I had to apologize, even though it was unpleasant for me.
5. The book must be rebound, otherwise some pages may be lost.
6. You have to get up very early, don't you?
7. He had to make a remark to you, didn't he?
8. He didn't have to take the entrance exams.
9. We didn't have to escort them /(=to see them off) to the hotel.
They themselves knew the way very well.
10. The work will have to be done today.
11. He said you'd have to go there alone.
12. The whole page had to be reprinted because of one misprint. /(typo).
The main objective of business communication is productive cooperation. The most important thing is to know how to communicate. Communication is necessary not only to present its point of view orally or in writing, but also to perceive other people's opinions. Just can not forget about the appearance, because it creates the first impression. For example, for an interview, you don't come in shorts, shirt and sneakers, because the employer will understand that you don't know the basics of business communication. If your life involves important work and especially work with people, you should wear classic outfits: white shirt, black skirt, and shoes.
Ignorance of such important factors in business communication can lead to awkward situations. I advise you to study some aspects of business communication.