Unit 8“Rights and Responsibilities”(Household chores, have to/ don’t have to/ must,/ mustn’t)
Проверочная работа включает в себя лексико-грамматические упражнения с различными заданиями. Цель проверочной работы-активизировать лексико-грамматический материал, изученный и отработанный на уроках, определить степень его усвоения учащимися.
8 класс: Unit 8 “Rights and Responsibilities”(Household chores, have to/ don’t have to/ must,/ mustn’t)
I. 1Complete the sentences with these verbs. Use the correct form of the verbs.
Make take do tidy mop put
1. Do you often ………………………….your room?
2. My brother often…………………the rubbish out.
3. Yesterday my parents …………………..the shopping.
4. I seldom …………………….my bed.
5. On Saturday my elder sister …………………………the floor.
2.Write sentences using the correct form of have to /don’t have to
1. + I/tidy the room……………………………………………………………………….
2. – He/ study Spanish……………………………………………………………………
3.+ We / do the shopping…………………………………………………………………
4.- They/ take the rubbish out…………………………………………………………….
3. Choose the correct answer.
1. He ……………….take the bus today as his car broke down yesterday. (must/have to/has to)
2. Sally! You ……………..say rude words like that (must/ mustn’t / don’t have)
3. The teacher said:” You ………………do all exercises on page 21. (must/ mustn’t/don’t have to)
4. Sorry, I can’t come. I ……………….clean my room. I can’t live in such a mess anymore.
(must/ have to/ has to)
5.He……………. go. Otherwise he’ll miss his train. (have to/ has to/ must)
6. You ……………….park here. There is a double yellow line. ( must/ mustn’t/ don’t have to)
7. It’s optional. We …………………go if you don’t want to. (must/ mustn’t/ don’t have to)
Ex 15 заполните пробелы подходящим словом. Используйте правильную форму. Переведите предложения на русский язык.
среднее (3), Значение, сохранить v (2), отказаться (2), отказ, получить, согласиться (2), против, аргумент, рука v, возвращение v (2), перерыв v (2), присоединиться, ум u, выбрать, следовать, расстроен, удивлен, нетерпеливый
1. Если вы хотите, чтобы ваши деньги были в безопасности, — это в банке. 2. Он совсем не был уверен в том, что действительно ... 3. То, что он заговорил об этом, было для всех нас неожиданностью. 4. Ужасно было слышать, что для нее нет писем. 5. Ее сын будет здесь с минуты на минуту. Она должна начать готовить ужин. 6. Он просто хотел обсудить со мной этот вопрос, и на этом все закончилось. 7. Мать, услышав сына, с готовностью взялась за дело. Интересно ,что бы это могло ... 8. Мы все должны были закончить работу к концу недели. Правда, это было бы ... больше часов, но мы не ... 9. Может кто-нибудь сказать мне, почему она к нам в путешествие? 10. Мужчина бросил один взгляд на фотографию, и она вернулась к женщине. 11. Достаточно ли большой мальчик, чтобы полностью понять, что он сделал? 12. Не могли бы вы ... мне стакан воды? 13. Почему он всегда должен начинать ... Разве мы не можем устроить все тихо? 14. У меня не было ничего определенного — человек. Возможно, это было просто чувство, которое было где-то глубоко внутри меня. 15. -Я не думаю, что они знают достаточно, чтобы быть в состоянии ... Им нужен совет.- Я полностью ... с тобой. Но будут ли они это?"16. Бежит вниз по ступенькам, она упала и ее нога. 17. Она обещала-моя почта для меня, пока я — из отпуска. 18. Еженедельные поездки в соседний город на танцы или в кино однообразие их лагерной жизни.
historians and scientists believe that the most ancient is the first attraction - the egyptian pyramids. a distinctive feature of this wonder of the world is that only it has survived to the present day in an almost original form. the building of the pyramid of giza dates back to approximately 1983 bc, and the largest structure of the complex is the tomb of cheops. the rest of the world wonders were not so lucky, and only the ruins of some of them survived to this day. for example, the hanging gardens of babylon, which were created in the vi century bc, were destroyed by floods in the ii century. but even the dilapidated remains of this magnificent structure are breathtaking.the statue of zeus from olympia, created around 435 bc. the famous ancient sculptor pheidias burned down almost a thousand years later in constantinople. the temple of artemis at ephesus was erected in 550 bc, but after two centuries it was also destroyed by a severe fire. the mausoleum of halicarnassus was created by architect pythaeus in 351 bc. in 1494, earthquakes were noted in southwest turkey, after which only the foundations and architectural fragments of the structure remained. as for the colossus of rhodes, built at the beginning of the iii century bc. the greeks, he fell as a result of a series of strongest tremors somewhere between 224 and 225 bc. alexandria lighthouse, built in the iii century bc. at the direction of the ruling dynasty of the ptolemies, is the pinnacle of engineering and technical thought of the time. the structure lasted until 1480, providing reliable lighting of coastal waters. in the xv century, the lighthouse was partially destroyed by an earthquake.
вроде правильно, удачи! )