Use the words in brackets to complete the questions. 'Is Colin working this week?' 'No, he's on holiday.' (Colin/work)
1 Why --- at me like that? What's the matter? (you/look)
2 'Jenny is a student at university.' 'Is she? What --- ?' (she/study)
3 --- to the radio or can I turn it off? (anybody/listen)
Complete the sentences. Use the present simple or present continuous.
What time does he start (he/start) work every day?
1 David’s in the bathroom. He (have) a shower.
2 Peter and Clare (not/like) their neighbours.
3 We (not/want) to drive to Scotland. It’s 500 km!
4 I (watch) a programme on TV. Can you phone me later?
5 My parents (look) for a new house at the moment.
6 A Where is Sally?
B She (do) her homework.
7 My husband (go) to bed very late – usually at midnight.
Проектная работа 3.
Напиши о том, что ты делаешь, чтобы сохранить здоровье. Нарисуй свою историю с картинками или проиллюстрируй фотографиями.
В самом задании: Пополни новой страницей свой альбом английского языка. Попроси свою семью или друзей если необходимо.
Картинки нарисуешь самостоятельно. Вот, что можно делать, чтобы сохранить здоровье:
I like to run every morning or to do morning exercises. I go to the park to play tennis or football with my family every week. I also often ride a bike with my friends after the lessons. Sometimes I go to the swimming pool on Sundays. I like to eat healthy food and go to bed at 10 o'clock.
Я люблю бегать каждое утро или делать утреннюю зарядку. Я хожу в парк, чтобы играть в теннис или футбол с семьей каждую неделю. Я также часто катаюсь на велосипеде с друзьями после уроков. Иногда по воскресеньям я хожу в бассейн. Я люблю есть здоровую пищу и ложусь спать в 10 часов.