Use verb in the correct form
- Scientists (to develop) rocket technology already.
- Today it (to be) popular to have a PC at home.
- Students (to use) the Internet now.
- Students (to make) difficult experiments the whole day yesterday.
- Our teacher (to write) a new program today.
- We (to do) difficult experiment next week.
- E-mail (to be) the most popular service in the Internet.
Explanation: This sentence describes the action of coming home from school at a specific time. The verb "come" is used in the simple present tense to match the subject "I."
2. My mum drives my brother and sister to school.
Explanation: This sentence describes the action of driving the speaker's brother and sister to school. The verb "drive" is used in the simple present tense to match the subject "My mum."
3. I sometimes help my mum to clean the house.
Explanation: This sentence describes the action of helping the speaker's mum clean the house. The verb "help" is used in the simple present tense to match the subject "I." The verb "clean" is used in the base form to indicate what action is being done.
4. My mum doesn't drive to work. She walks.
Explanation: This sentence describes the action of the speaker's mum going to work. The verb "drive" is used in the simple present tense with the negative form "doesn't" to indicate that she doesn't drive. The verb "walk" is used in the base form to indicate what action she does instead.
5. I never iron my clothes.
Explanation: This sentence describes the action of ironing the speaker's clothes. The verb "iron" is used in the simple present tense to indicate a habitual action. The adjective "never" is used to show that this action is never done.
6. My dad usually cooks dinner in the evening.
Explanation: This sentence describes the action of cooking dinner in the evening. The verb "cook" is used in the simple present tense to indicate a habitual action. The adverb "usually" indicates that this action is done most of the time.
7. My dad looks after the washing in our house.
Explanation: This sentence describes the action of taking care of the washing in the speaker's house. The verb "look after" is used to indicate being responsible for something. The noun "washing" refers to the clothes that need to be washed.
8. We go to the supermarket on Saturday mornings.
Explanation: This sentence describes the action of going to the supermarket on Saturday mornings. The verb "go" is used in the simple present tense to match the subject "We." The noun "supermarket" refers to the place where groceries are bought.
9. I always get up at six o'clock on school days.
Explanation: This sentence describes the action of getting out of bed at a specific time on school days. The verb "get up" is used in the simple present tense with the adverb "always" to indicate a habitual action.
10. I make breakfast for my parents at the weekend.
Explanation: This sentence describes the action of preparing breakfast for the speaker's parents on weekends. The verb "make" is used in the simple present tense to indicate a habitual action. The noun "breakfast" refers to the first meal of the day.
11. My uncle walks to work.
Explanation: This sentence describes the action of the speaker's uncle going to work. The verb "walk" is used in the simple present tense to indicate a habitual action. The adverb "to" indicates the destination where the uncle is going.
1. Поиск информации:
- Откройте интернет-браузер (например, Google Chrome) на компьютере или смартфоне.
- Введите ключевые слова, связанные с вашим районом и "новости" или "события".
- Прочитайте несколько новостных статей или сообщений в социальных сетях, чтобы найти интересующую информацию.
2. Выбор важного события:
- Оцените разные события, которые произошли в нашем районе на прошлой неделе.
- Выберите такое событие, которое кажется вам наиболее значимым и интересным.
- Учтите, что событие должно быть достаточно новым, чтобы нести информационную ценность.
3. Структурирование новости:
- Напишите заголовок, который захватит внимание читателя и кратко передаст суть события.
- Введение должно содержать основные факты или детали о том, что произошло и где.
- Далее идут основные части новости, обычно в порядке убывания значимости информации.
- Завершите новость краткими комментариями, мнениями свидетелей или другими дополнительными фактами.
4. Письменное представление новости:
- Откройте текстовый редактор или любое другое удобное приложение для написания текста.
- Напишите заголовок в самом верху страницы, используя крупный и привлекательный шрифт.
- Перечислите заголовок и введение в отдельных абзацах ниже заголовка.
- Напишите основные части новости в последовательности, добавляя подзаголовки и используя понятную для всех школьников лексику.
- Завершите новость краткими комментариями или информацией.
5. Представление новости классу:
- Подготовьте небольшую репетицию, чтобы вам было легче передать информацию и выступить уверенно перед классом.
- Постарайтесь говорить не слишком быстро и ясно артикулировать каждое слово.
- Для наглядности, можно использовать распечатанную или показываемую на экране краткую версию новости.
- Для дополнительного эффекта, можно использовать презентацию слайдов с фотографиями или видео, если доступно.
Надеюсь, эти пошаговые инструкции помогут вам написать убедительную и понятную новость о важном событии в нашем районе на прошлой неделе!