Установите соответствие между текстами и их темами, выбрав тему из выпадающего списка. Используйте каждую тему только один раз. В задании одна тема лишняя.
This text deals with …
1. Computer virus.
2. Game addiction.
3. A crime.
4. An important message.
5. Punishment.
6. Using neighbours’ wi-fi.
A. A Singapore teenager who used his neighbours’ wi-fi Internet network will not be able to use the Internet for the next 12 months. The message for wi-fi users is clear: if it isn’t yours, don’t use it.
B. Seventeen-year-old Tan Luo was an online-game fan and played games at all hours of the day. He didn’t have time to study and wasn’t able to complete his course at the college. In the end, his parents were very worried and they disconnected their Internet access so Tan couldn’t go online.
C. However, this didn’t stop him. He knew his neighbours had Internet access, so he used theirs. He was able to connect to their wireless Internet network, or ‘wi-fi’, and continued playing online games from his own home.
D. The neighbours noticed Tan was using their wi-fi one night. They told him to stop, but he didn’t, and so they called the police. In Singapore it’s a crime to use a wi-fi network that isn’t yours. So, the young wi-fi thief had to go to court.
E. In court, Tan said he was very sorry. The judge didn’t sent him to prison. Instead, he sent Tan to a boys’ hostel for nine months. At the hostel, he will do sports and other activities, but he won’t be allowed to play video games. Furthermore, he won’t be able to use the Internet for the next year.
Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.
A B C D E
1. 1. We are swimming in the swimming pool.
2. She is watching TV now.
3. I and my sister are going to school now.
4. My father is washing his car at the moment.
5. They are playing the piano now.
2. On the armchair 1) The bank in High Street is big and modern.
On the chair 2) You can sit on this comfortable armchair when you watch TV.
In the street 3) The birds on the tree are not sparrows. What birds are they?
On the photo 4) We can often see roses on the piano in the living room.
3. 1) John and Sally like their house in Green Street.
2) I can see the Barkers, they are in their garden.
3) John! Can you help us please?
Климат и природные ресурсы.
Соединенные Штаты — это страна контрастов. Природа, климат, население страны изменяются с восточного побережья на западное, с северной границы на южную.Климат на большей части умеренный, тропический на Гавайях и в штате Флорида, арктический на Аляске, полузасушливый на великих западных равнинах реки Миссисипи и полупустынный на юго-западе.Природные ресурсы включают: уголь, медь, свинец, молибден, фосфаты, уран, бокситы, золото, железо, ртуть, никель, серебро, вольфрам, цинк, нефть, природный газ и древесину.Природные катаклизмы представляют огромную проблему для США. Каждый год страна теряет сотни миллионов долларов из-за природных катаклизмов. США известны своими ураганами вдоль атлантического побережья и побережья Мексиканского залива, торнадо на среднем западе и юго-востоке, грязевыми оползнями в Калифорнии, лесными пожарами на западе, наводнениями.Иногда наблюдаются цунами, вулканы и землетрясения. Очень часты землетрясения в Калифорнии.Говоря об окружающей среде, необходимо добавить, что загрязнение воздуха выливается в кислотные дожди как в США, так и в Канаде. США — самый крупный «производитель» двуокиси углерода от сжигания ископаемого топлива.Имеет место и загрязнение воды из-за сброса пестицидов и удобрений.