V. Поставьте глаголы в скобках в форму страдательного залога:
1. These products (transport) to end users or further storage facilities.
2. An oil depot (situate) close to oil refineries.
3. Some depots (attach) to pipelines.
4. An oil depot (feed) by rail, by barge and by road tanker.
5. In some cases additives (inject) into products in tanks.
В последнее время телевидение подвергается критике за предоставление угрозы обществу, поскольку там показывают слишком много интимных отношений и насилия. На телевидении слишком много военных фильмов и, что еще хуже, слишком много историй о тайных агентах, преступниках и полиции, стреляющей в людей как в кроликов. Естественно, большое количество людей против того, чтобы по телевизору показывали сцены близости, насилия и жестокости. Они говорят, что такие программы, если их вообще следует показывать, никогда не должны показывать в прайм-тайм, время, когда телевизор смотрят больше всего, или в любое другое время, когда такие программы могут увидеть дети.
Люди также критикуют программы, где грубо шутят, сквернословят, где людей заставляют, позабыв о совести, бороться за деньги или программы, шпионящие за людьми в самые личные моменты их жизни. Такие программы являются примером унижения и безвкусицы.
Некоторые политические программы предоставляют мнение и взгляды одной группы людей вместо рассмотрения разных точек зрения. Больше, чем что-либо еще, телезрители не любят рекламу, которая может испортить впечатление от любой программы.
b) 1. This student does not know the fifth lesson. 2. When your engineer came to Moscow? – He arrived in Moscow three days ago. 3. Who went to Kiev to accept the German delegation? – Zotov. 4. Boris read the fourth sentence very well. 5. Go to the Board and write the sixth sentence! 6. A student went to the blackboard, wrote a sentence, read it and returned to his Desk. 7. What exercise yesterday you wrote home? We wrote the twentieth exercise. 8. Talk about it with our Manager. He returned yesterday from London. 9. Who was at your meeting yesterday? – Representatives of the city hall. 10. As your students spoke English last year? 11. When I came to Odessa was your sister? – She came last week. Yesterday she went home. 12. What were you doing yesterday during the lesson? We were reading texts that spoke English, wrote exercises and translating sentences from Russian into English. 13. Who knew about these telegrams? – We. 14. When you read this letter? We read it last night. 15. What did you talk about with the representatives of this firm?