Vocabulary Prepositions and phrasal verbs. Match the verbs in bold with their meanings (a-f). Then listen, check and repeat.
1.Let's get in the car and wait for Mum there.
2.Take the 322 bus from the station and get off at the post office.
3.It's a very busy airport. Planes take off from here every five minutes.
4.We're hoping to go away somewhere for the weekend - maybe to the mountains.
5.My parents are at the market now but they'll get back soon.
6.We should get on the coach. It's nearly ready to leave.
a. leave your home to spend time somewhere else.
b. return home after spending time somewhere else.
c. leave a bus, a train, an aircraft a boat.
d. leave the ground and begin to fly.
e. go onto a bus, a train, an aircraft, a boat or a ride.
f. to go inside a car or a taxi.
подберите к
фразовым глаголам,
написанным выделенным
шрифтом 1-6
объяснения
Здраствуй asiyamuhan1109! Хочу рассказать о том что не дает ответить мне на твой вопрос по ссылке . asiyamuhan1109 к сожелению я не смогу ответить на твой вопрос по некоторым важным причинам. Во первых для рещение данного вопроса не обходима сама задача, без неё не как. А во вторых ты должен сам выполнять домашнее задание, ведь домашнее задание это как повторение урока.
И вы тем и делом нарушаете правила нашего собчиство. Обратите внимание: в нашем сообществе действует система предупреждений и банов за нарушение правил. За многократные или грубые нарушения аккаунт может быть удален. Соблюдать наши правила несложно: вопросы задавайте полностью и без ошибок, отвечайте, только если уверены в верности решения. Вопросы по заданию размещайте только в комментариях.
Запрещены ссылки, задачи из контрольных работ, зачётов и экзаменов, копии чужих решений и текстов. Недопустимы бессмысленные вопросы и записи, не относящиеся к учебе, а также оскорбительные слова и выражения. Подробнее на https://goo.gl/wd8eYb
Рассчитываю на ваше содействие
Надеюсь всё было достаточно понятно.
The moon is a major influence on the Earth’s tides, but the sun also generates considerable tidal forces. Solar tides are about half as large as lunar tides and are expressed as a variation of lunar tidal patterns, not as a separate set of tides. When the sun, moon, and Earth are in alignment (at the time of the new or full moon), the solar tide has an additive effect on the lunar tide, creating extra-high high tides, and very low, low tides—both commonly called spring tides. One week later, when the sun and moon are at right angles to each other, the solar tide partially cancels out the lunar tide and produces moderate tides known as neap tides. During each lunar month, two sets of spring tides and two sets of neap tides occur (Sumich, J.L., 1996).