Вопросы к тексту 5 разделительных, а 5 спец отриц и.т.д we all like going to the zoo, but what about the animals? how do they feel? should we keep animals in zoos, or is it wrong to take them out of their natural habitat? on the one hand, zoos play an important role in nature conservation. many
natural habitats are in danger. by keeping endangered species in zoos, we make sure that they survive. in addition, a good zoo can be very educational as it teches us how animals behave and how they act in their habitat. this way we learn how to protect them. on the other hand, there are certain
drawbacks to keeping animals in zoos. zoos cannot recreate an animal's natural habitat and animals can be very unhappy in cages. it would be more useful to spend money o protecting habitats rather than zoos. furthermore, there are a lot of good documentaries about animals so zoos are not really
necessary for education. to sum up. there are strong arguments both for and against zoos. nowadays, most zoos do their best to protect animals. however. j believe that animals should live in an as natural environment as possible and we must do our best to protect them and their habitats.
At present, the Russian political system is still in its infancy - a lengthy process, controversial and painful. How Come? Because civil society is in the process of reforming its structure is amorphous, unstable social relationships in the population creates indifference to cope with challenges. Transformation of civil society initiated "from above" and is mainly government agencies. Thus there is a disproportionate increase in the state apparatus, increasing its bureaucratization. Economic problems are solved discretely and inconsistent, resulting in a one-sided process of denationalization and privatization, rising underclass population, income polarization of social groups and strata of society. Sluggishly made political structuring of society, political parties are weak and do not have a clear social orientation, socio-political organizations and movements are few. Remains low level of political culture in the general population and those in power in particular. Continuing destabilization of international relations.
Перевод:
Российская политическая система возникла в результате демонтажа советской политической системы, начавшегося в 1991 и завершившегося в 1993 г. В этот период противоречия, которые привели к развалу КПСС и Советского государства, сконцентрировались в политической сфере в противоречиях между законодательной и исполнительной ветвями власти. События октября 1993 г. положили конец "двоевластию" и "безвластию" в стране, а принятие новой Конституции РФ путем всероссийского референдума 12 декабря 1993 г. означает создание нормативно-правовой основы для выхода из политического кризиса и завершение важного этапа реформирования политической системы российского общества. В настоящее время российская политическая система переживает период становления — Процесс длительный, противоречивый и болезненный. Почему? Потому, что гражданское общество находится на стадии реформирования, его структура аморфна, нестабильность общественных отношений порождает у населения безразличие к решению соответствующих проблем. Преобразование гражданского общества начато "сверху" и осуществляется в основном государственными структурами. При этом происходит непомерное увеличение государственного аппарата, усиливается его бюрократизация. Экономические проблемы решаются дискретно и непоследовательно, результатом чего стали однобокость процессов разгосударствления и приватизации, рост люмпенизированного слоя населения, поляризация доходов социальных групп и слоев общества. Вяло осуществляется политическая структурированность общества, политические партии слабы и не имеют четкой социальной ориентации, общественно-политические организации и движения малочисленны. Остается низким уровень политической культуры населения в целом и власть имущих в частности. Продолжается дестабилизация межнациональных отношений.
3.They (have announced) our flight.We have) a problem. One of our suitcases (is missing).
4.Who (is speaking) there?I (do not know).
5.He (does not smoke) . He (is not smoking) now. When he (was) at the office yesterday, he (was not smoking), he (was working) hard.
6.When my sister (was washing) her skirt, she found) a pound note in the pocket.
7.When did you learn) German?
8.We (are going) home now because it is late.
9.Who are you waiting) for?
10.Her car broke) down yesterday while she was driving) to work .
11.When and where did it happen)?
12.She always wears) nice clothes for work.Today she is wearing) a nice blouse and a dark skirt.
13.What is she (watching) at the moment?
14.I (saw) my friend in the street yesterday ,but he (was running) for a bus and he (did not have) time to speak to me.
15.What does your son ( do)?He (studies) computer science.