among the problems i encountered during my practicum as a teacher-trainee was time management. i always organize my lesson plans, allot time for each activity but once their on stage, i feel time slips and i realize that the session is over and i have not finished all the things i planned for yet!
according to the readings i did on the issue, they all agree that the teacher should reflect on the things that may waste his time; i.e. the teacher has to see where his time leaks! examples of these, are draw from my own experience:
instead of spending too much time explaining to students why not assigning them tasks where they can work actively and thus, be an essential part of the learning? you can interfere only when you feel that there is no other resort for them to understand the teaching point. this way, you will cover all the things you planned for as long as you proceed in the task.
when planning your lesson, apply the smart procedure: set specific objectives; measurable; achievable; realistic & time bound. that is, have clear objectives about your lesson that you can measure at the end of the session. to reach these objectives, they should be achievable meaning challenging but not defeating tasks; realistic meaning that you can really attain them without being too ambitious & finally time bound: you set a time limit for each stage of your lesson.
Родился оскар 16 октября 1854 года в дублине в семье врача. первое образование в биографии оскара уайльда было получено дома. родители, великолепно образованные, привили ему с детства любовь к книгам и языкам. затем же 1864-1871 года оскар провел в королевской школе портора, закончив которую с медалью был направлен в тринити-колледж. в этом учебном заведении уайльд приобрел не только знания, а еще некоторые убеждения, черты характера, которые он сохранил на всю жизнь. и без того прекрасное образование уайльда было продолжено в оксфорде. еще во время студенчества оскар путешествовал по европе, а также написал несколько произведений. за поэму «равенна» получил ньюдигейтскую премию. по окончанию университета поселился в лондоне, ездил по сша с лекциями. первый опубликованный сборник уайльда «стихотворения» вышел в 1881 году. вернувшись в лондон, оскар женится на констанции ллойд. следующий период его жизни был плодотворен. он работал журналистом, а также написал множество рассказов в то время. в 1890 году был опубликован роман уайльда «портрет дориана грея», быстро сыскавший успех. остроумие писателя прекрасно проявилось в комедиях «идеальный муж», «как важно быть серьёзным». после любовной связи с альфредом дугласом, маркиз куинсберри подал на уайльда в суд. оскар был осужден на два года тюрьмы, в которой окончательно сломался морально. освободившись в1897 году, поселился во франции, изменив имя на себастьяна мельмота, написал « редингской тюрьмы». 30 ноября 1900 года биография уайльда оборвалась в результате болезни (менингита).
among the problems i encountered during my practicum as a teacher-trainee was time management. i always organize my lesson plans, allot time for each activity but once their on stage, i feel time slips and i realize that the session is over and i have not finished all the things i planned for yet!
according to the readings i did on the issue, they all agree that the teacher should reflect on the things that may waste his time; i.e. the teacher has to see where his time leaks! examples of these, are draw from my own experience:
instead of spending too much time explaining to students why not assigning them tasks where they can work actively and thus, be an essential part of the learning? you can interfere only when you feel that there is no other resort for them to understand the teaching point. this way, you will cover all the things you planned for as long as you proceed in the task.
when planning your lesson, apply the smart procedure: set specific objectives; measurable; achievable; realistic & time bound. that is, have clear objectives about your lesson that you can measure at the end of the session. to reach these objectives, they should be achievable meaning challenging but not defeating tasks; realistic meaning that you can really attain them without being too ambitious & finally time bound: you set a time limit for each stage of your lesson.
может быть такой текст сгодится.