Вставьте вместо пропусков Participle I или Participle II.
1. The students have always been interested in books … (described, describing) different aspect
of their future profession.
2. Flight to the Moon … (describing, described) by writers showed that people began to dream of
space travel long ago.
3. Which do you know better: pictures … (painting, painted) by modern artists or the artists of
the 19 th century?
4. Who is the man … (told, telling) something interesting?
5. We watched the train … (steamed, steaming) past.
6. We heard the band … (playing, played) in the park.
7. I found the papers … (scattering, scattered) by the wind.
8. I heard my name … (calling, called).
9. I found him … (working, worked).
10. I saw the man … (getting off, got off) the bus.
11. She felt somebody … (touching, touched) her shoulder.
12. My task having been … (finishing, finished), I went to visit my friends.
13. The weather … (being, been) hot, the passengers took off their hats.
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое онет место одновременно с глаголом "быть заинтересованными".
2. Flight to the Moon described by writers showed that people began to dream of space travel long ago.
Обоснование: В данном случае используется Participle II в качестве определения для "Flight to the Moon". Он описывает состояние самолета, которое получило описание от писателей.
3. Which do you know better: pictures painted by modern artists or the artists of the 19th century?
Обоснование: В данном случае используется Participle II в качестве определения для "pictures". Он указывает на то, что картину создали художники в прошлом.
4. Who is the man telling something interesting?
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое происходит одновременно с глаголом "быть".
5. We watched the train steaming past.
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое происходит одновременно с глаголом "смотреть".
6. We heard the band playing in the park.
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое происходит одновременно с глаголом "слышать".
7. I found the papers scattered by the wind.
Обоснование: В данном случае используется Participle II в качестве определения для "papers". Он указывает на то, что действие с персонажами было выполнено в прошлом.
8. I heard my name called.
Обоснование: В данном случае используется Participle II в качестве определения для "name". Он указывает на то, что имя было произнесено кем-то другим.
9. I found him working.
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое происходит одновременно с глаголом "найти".
10. I saw the man get off the bus.
Обоснование: В данном случае используется Participle II в качестве определения для "man". Он указывает на то, как человек вышел из автобуса.
11. She felt somebody touching her shoulder.
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое происходит одновременно с глаголом "чувствовать".
12. My task having been finished, I went to visit my friends.
Обоснование: В данном случае используется Participle II в качестве определения для "task". Он указывает на то, что задание было выполнено до того, как говорящий пошел навестить друзей.
13. The weather being hot, the passengers took off their hats.
Обоснование: В данном случае используется Participle I в качестве обстоятельства, чтобы описать действие, которое происходит одновременно с глаголом "быть".