Второй вариант 16. Ashley and Andy usually
(color) eggs at Easter.
17. I think Sandra
(decorate) her house with electric lights at Easter.
18. You
(sing) folk songs tomorrow (3anja MPOBAHO.)
19. Karin
_(win) the skipping competition today.
20. Helen
_(ride) a horse at the horse riding school every morning.
21. My football team
(invite) to the play many guests. (Hamepewne)
22. Linda
(collect) secondhand books at the moment.
23. I
_(do/just) tricks for little children.
24. Perhaps Mary-
_(pick) up litter near the school.
25. They
(go) to Maths classes every week.
26. He
_(buy/never) the souvenirs.
27. Our class
(clean up the neighborhood all day long yesterday.
28. Children
(check) with parents before walking out last week.
29. Kate
(open) email from a stranger. (Hamepenne)
30. I think Paul
.(be) cautious of strangers this time.
На всякий случай и перевод:
Дорогие дети,
Вот история, которую я обещал написать вам. Представьте себе много снега, льда, солнца и холода в одном месте. Это называется Антарктидой! И это самая холодная часть мира. А так же самая высокая и самая ветреная. В Антарктиде много гор и айсбергов. Вы знаете, как выглядят айсберги? Это большие и красивые куски льда, похожие на горы, сделанные из стекла и снега.
Ученые из разных стран останавливаются здесь на короткое время. Обычно они живут на специальных станциях.
В Антарктиде живут кое-какие необычные птицы. Их называют пингвинами. Они довольно крупные птицы, но они вообще не могут летать. Но они отличные пловцы и ныряльщики. В то время как мамы пингвинов проводят зиму в море, их папы заботятся о яйцах в течение девяти недель. В это время они не едят и не пьют. Ради дополнительного тепла, эти храбрые и сильные птицы живут в больших группах. Вместе они защищают детей от холодного воздуха и ветра.
В Антарктиде так же живет голубой кит. Это самое большое животное в мире. Но я расскажу вам о них в своей следующей истории.
Присылайте свои письма в наш журнал. Задайте мне столько вопросов, сколько сможете, и я постараюсь ответить на них.
1) общие
1. Is there a book on the table?
2. Must he work hard today?
3. Are we leaving for Moscow next week?
4. Were we reading the whole evening?
5. Do (или don't) they go to work on Sunday?
6. Is (или isn't) it cold today?
7. Has Ann already begun to read a new book?
8. Do you learn English at school?
9. Will they show you how to get there?
2) специальные
1. What is there on the table?
2. How must he work today?
3. When are we leaving for Moscow?
4. How long were we reading?
5. When don't they go to work?
6. When isn't it cold? или What is the weather like today?
7. What has Ann already begun to read?
8. What language do you learn at school?
9. Whom will they show how to get there?
3) разделительные
1.There is a book on the table, isn't there?
2. He must work hard today, mustn't he?
3. We are leaving for Moscow next week, aren't we?
4. We were reading the whole evening, weren't we?
5. They don't go to work on Sunday, do they?
6. It is not cold today, is it?
7. Ann has already begun to read a new book, hasn't she?
8. We learn English at school, don't we?
9. They will show you how to get there, won't they?