Выбрать варианты ответа. Airlines pledge to cut emissions
As boss of British Airways, Willie Walsh 1 more criticism than praise
lately. So he 2 delighted with the headlines he attracted last week.
Addressing the United Nations climate-change meeting in New York, Mr. Walsh promised that by 2050 the industry would cut its carbon emissions to 50% of 2005 levels through technological innovation, more efficient operations and economic instruments, such as emissions trading. Given that the industry, which is already responsible for nearly 3% of global emissions, expects to grow by about 5% a year, it was a remarkable statement.
How seriously 3 it __?
Quentin Browell, an environment specialist, insists that the pledge to make deep cuts in emissions is both real 4 feasible: “We 5 this commitment without undertaking a thorough assessment of whether it can work.” In the short term fuel efficiency is claimed 6 by 25% by 2020, 7 new flying techniques and better air-traffic-control regimes could also produce large cuts in emissions. The industry is also ready to accept a 8 increase in annual costs as a result of being brought into a global emissions-trading scheme.
Apart from carbon offsets and efficiency gains, the industry is pinning its hopes
on algae-based fuels as a substitute for today’s kerosene-based ones. Mr. Browell says 9 could eventually be responsible for cutting carbon emissions by up to 80%. He points to the success of several test flights 10 biofuels. The
certification of such fuels for aviation next year should lead to a ramping up of
production.
1. A — received B — has received C — receives D — will receive
2. A — must B — must be C — mustn’t be D — must have been
3. A — can take B — should be taken C — will take D — might be taken
4. A — but B — or C — and D — neither
5. A — would not make B — did not make C — had not made D — would not have made
6. A — to improve B — improving C — to have improved D — improve
7. A — but B — however C — while D — although
8. A — $5 billions B — $5 billions’ C — $5 billion
9. A — these B — those C — this D — that
10. A — to use B — using C — to have used D — being used
Мама: Давайте вернемся к воде! Давайте плавать и играть!
Утята: Ничего себе! Это весело!
Мама: Пойдем на ферму!
Большие утки: Какие красивые маленькие утята! Что за некрасивый большой утенок! Маленькие утята курсируют по ферме.
Гадкий утенок: Давайте играть вместе!
Утята: Ты некрасивый большой утенок! Ты нам не нравишься! Пока!
Гадкий утенок: Здравствуйте, Кролики! Давай поиграем вместе!
Кролики: Ты некрасивый большой утенок! Ты нам не нравишься! Пока!
Сегодня многие говорят о зависимости подростков от телефонов и других электронных устройств. Но на самом деле никакой зависимости нет, за редким исключением. Есть привязанность. Современный человек, не только подросток, привязан к огромному количеству различных вещей, таких как Интернет, мобильная связь, электричество, даже, как бы странно это ни звучало, туалет в доме является нормой в наше время. Мало кто готов отказаться от всех удобств. В какой-то степени это тоже зависимость. Однако вам нужно знать, когда телефон следует отложить в сторону и что-то сделать. Во всем нужно знать меру. Подводя итог, можно сказать, что зависимость подростков от телефонов-не более чем миф, сродни тому, как младшие дети пугаются Бабы-Яги и т. д. Они созданы из благих намерений, но все равно остаются лишь сказкой.
Объяснение: