Petrovskoe Baroque — this was the architectural style focuses on samples of Swedish, German and Dutch civil architecture. The architecture of Peter's time is characteristic of the simplicity of bulk builds, clarity of articulation and restraint of decoration, planar treatment of the facades. 1.Peter and Paul Cathedral The Church is elongated from West to East, the rectangular building of the "hall" type. The exterior is austere and modest. The walls are decorated with flat columns — pilasters — and the heads of the cherubim on the window frames. Above the roof is slender and graceful octagonal drum with narrow vertical openings. Over it — a tall, Golden crown and a thin Golden cupola. At the top there is a figure of an angel with cross in hand. The interior of the Church divided into three naves by massive columns, painted to look like marble. In its decoration were used marble, Jasper, rhodonite. The Cathedral's floor is paved with limestone slabs. 2.The winter Palace The building has a clear plan - similar to a square, a rectangle, complicated by large corbels at the corners. Its height emphasize two-tiered columns. Vertical partitioning of the Palace continues the statues and the vases, points the eyes in the sky. Varied decor: mirrors, statues, fancy gilt moulding, granite column, marble. 3.Menshikov Palace The main facade is emphasized by pilasters. Side corbels pediments ornate. The frontal zone is punctuated by a portico of wooden columns, elaborately imitating stone or marble. The floors were revealed horizontal rods. The walls of the two upper floors were decorated with pilasters of the Corinthian order, and the bottom two were United great pilasters of the ionic order. The decoration was applied Delft tiles: they completely covered the walls and ceilings.
About half of the British young people aged 12 to 16 read teenage magazines! Two of the most popular magazines for girls are 'Sugar' and 'Bliss'. They have glossy, colourful covers and include beauty and fashion, celebrity gossip, real-life stories, horoscopes, quizzes and problem pages. Of course, boys don't usually find these magazines very interesting! Instead, they buy music magazines like 'NME'or magazines about the sport, like 'Shoot'or 'Match'. Usually, teenage magazines contain a lot of languages that only teenagers use! They might use 'celeb' instead of a celebrity, for example, or 'fave' instead of favourite. They also say 'lads' instead of 'boys', 'dosh' instead of 'money' and 'natter' instead of 'talk to your friends'! This makes the magazines more attractive to teenagers and easier to understand. On a more serious note though, a lot of these magazines can help teens find solutions to problems they don't feel comfortable discussing with their parents. That's why the problem pages in these magazines are very popular. In fact, many teens buy them just for the problem page. How about you? What do you like most about them?
Более половины британских молодых людей в возрасте от 12 до 16 лет читают журналы для подростков! Двумя из наиболее популярных журнала для девочек являются ‘Sugar’ и ‘Bliss’. Они имеют глянцевые красочные обложки и включают материалы по красоте и моде, слухи о знаменитостях, жизненные истории, гороскопы, страницы с викторинами и проблемами. Конечно же, мальчики находят эти журналы не очень интересными! Вместо них они покупают музыкальные журналы типа ‘NME’ или журналы о спорте типа ‘Shoot’ или ‘Match’.
Журналы для подростков обычно содержат большое количество языка, который понятен только подросткам! Например, они могут использовать слово ‘celeb’ вместо celebrity (знаменитость) или ‘fave’ вместо favourite (любимый). Они также говорят ‘lads’ (чуваки) вместо ‘boys’ (мальчики), ‘dosh’ (бабки) вместо ‘money’ (деньги) и ‘natter’ (трепаться) вместо ‘talk to your friends’ (говорить с друзьями)! Хотя если говорить более серьезно, многие из этих журналов могут подросткам найти решение проблем, которые им неудобно обсуждать с родителями. Поэтому странички с проблемами очень популярны. На самом деле много подростков покупают журналы только ради страницы с проблемами. ( А как насчёт тебя? Что тебе нравится в журналах?)
British Teenage Magazines.
About half of the British young people aged 12 to 16 read teenage magazines! Two of the most popular magazines for girls are 'Sugar' and 'Bliss'. They have glossy, colourful covers and include beauty and fashion, celebrity gossip, real-life stories, horoscopes, quizzes and problem pages. Of course, boys don't usually find these magazines very interesting! Instead, they buy music magazines like 'NME'or magazines about the sport, like 'Shoot'or 'Match'. Usually, teenage magazines contain a lot of languages that only teenagers use! They might use 'celeb' instead of a celebrity, for example, or 'fave' instead of favourite. They also say 'lads' instead of 'boys', 'dosh' instead of 'money' and 'natter' instead of 'talk to your friends'! This makes the magazines more attractive to teenagers and easier to understand. On a more serious note though, a lot of these magazines can help teens find solutions to problems they don't feel comfortable discussing with their parents. That's why the problem pages in these magazines are very popular. In fact, many teens buy them just for the problem page. How about you? What do you like most about them?
Более половины британских молодых людей в возрасте от 12 до 16 лет читают журналы для подростков! Двумя из наиболее популярных журнала для девочек являются ‘Sugar’ и ‘Bliss’. Они имеют глянцевые красочные обложки и включают материалы по красоте и моде, слухи о знаменитостях, жизненные истории, гороскопы, страницы с викторинами и проблемами. Конечно же, мальчики находят эти журналы не очень интересными! Вместо них они покупают музыкальные журналы типа ‘NME’ или журналы о спорте типа ‘Shoot’ или ‘Match’.
Журналы для подростков обычно содержат большое количество языка, который понятен только подросткам! Например, они могут использовать слово ‘celeb’ вместо celebrity (знаменитость) или ‘fave’ вместо favourite (любимый). Они также говорят ‘lads’ (чуваки) вместо ‘boys’ (мальчики), ‘dosh’ (бабки) вместо ‘money’ (деньги) и ‘natter’ (трепаться) вместо ‘talk to your friends’ (говорить с друзьями)! Хотя если говорить более серьезно, многие из этих журналов могут подросткам найти решение проблем, которые им неудобно обсуждать с родителями. Поэтому странички с проблемами очень популярны. На самом деле много подростков покупают журналы только ради страницы с проблемами. ( А как насчёт тебя? Что тебе нравится в журналах?)