Выписать из текста глаголы, существительные и наречия на английском языке.
ТЕКСТ
Time to calm down! Okay, so I didn't have time to study the area of a triangle last night. How much of the test could be on that topic anyway? Everything will be fine, right?
I keep telling myself — "Don't think about that English mark right now! You just need to concentrate." But after school I have to play tennis until 8 pm. When will I ever get my biology homework done? No, I can't think about that now! Concentrate! 2x + y... Concentrate on maths...
"Please put your pens down and pass your papers forward."
Oh, no!
Have you ever had a day when everything «eemed to happen at once? Almost all of us as teenagers experience stress during our high school career. I know I do. It can be really hard to do the ••Nngs you enjoy and also do well in school.
School is not just about getting good marks, it - also "supposed" to be a time to have fun when •¦ou go to football games on Friday nights and ;Some students try to do too many different acuities, both in school and within the community.
As a result, their marks are not as good as they could have been because they do not have time to study. If the goal is to get into a good university, wouldn't it be in your best interest to work just toward good marks?
My advice to teenagers who feel they are stressed out is to just r-e-l-a-x. Take a break. Don't let your time be consumed by too many things. Save some for yourself. Always try to find the time to do something that makes you happy, whether it is reading, watching TV or just thinking.
I find that when I have too much homework or too much to think about, the best thing to do is take a break and talk to someone. It is really great to talk to my mum, my sister or my boyfriend about things other than homework. But if you can't talk to someone, try writing in a diary. It may be hard to believe, but it can be really helpful to complain on paper. By writing down my worries, I can actually relieve some stress.
ПЕРЕВОД:
Время, чтобы успокоиться! Окей, у меня не было времени, чтобы изучить площадь треугольника ночью. Как много тестов могло бы быть по той или иной теме? Все будет прекрасно, правильно?
Я продолжаю говорить себе — "Не думай о той английской марке сейчас! Тебе просто нужно сконцентрироваться." Но после школы я должна поиграть в теннис до 20:00. Когда я буду делать свою домашнюю работу по биологии? Нет, я не могу думать об этом сейчас! Сконцентрируйся! 2x + y... Сконцентрируюсь на математике...
" положите свои ручки и передайте Ваши бумаги вперед."
О, нет!
У Вас когда-либо был день, когда все, казалось, произошло сразу? Почти все мы как подростки испытываем стресс во время нашей учебы в высшей школе. Я знаю, что делаю. Может быть, действительно трудно выполнять вещи, которые вам нравятся и в то же время преуспевать в школе.
В школе не только получают хорошие оценки, там, также "предполагается", что вы можете весело провести время, когда вы идете на футбольную игру в пятницу ночью или играете в компьютерные игры, до тех пор пока вы не сможете играть дольше ночью по субботам. Но существует намного большее в высшей школе, чем футбольные игры и вечеринки. Чтобы спланировать будущее и подготовиться к хорошим колледжам и университетам, у нас, подростков, должна быть активная школьная карьера.
Некоторые студенты пытаются сделать слишком много различных действий, и в школе и в обществе.
В результате их оценки не столь хороши, как они, возможно, могли бы быть, потому что у них нет времени, чтобы учиться. Если бы цель состояла только в том, чтобы поступить в хороший университет, разве не было бы в ваших интересах работать только ради хороших отметок?
Мой совет подросткам, которые чувствуют, что они утомлены, состоит в том, чтобы просто расслабиться. Отдохнуть. Не позволяйте, чтобы время потреблялось слишком многими вещами. Оставьте немного для себя. Всегда пытайтесь найти время чтобы сделать что-то, что делает вас счастливыми: читать ли, смотреть телевизор или просто думать.
Я считаю, что когда у меня слишком много домашней работы или много того, о чем надо думать, лучше всего отдохнуть и поговорить с кем-то. Действительно замечательно поговорить с мамой, сестрой или другом о вещах отличных от домашней работы. Но если вы не можете говорить с кем-то, попытайтесь писать в дневнике. Может быть трудно поверить, но может быть действительно полезно жаловаться на бумаге. Записывая свои проблемы, я могу действительно снизить напряжение.
test (the10th form)
unit 4
is it easy to be young?
which speaker says that …
1. friendship is a great thing?
2. he has very few friends?
3. his friend is so dear to him?
4. friends are stealers of time?
5. animals can be friends, too?
6. a bosom friend makes your life happier?
7. friends must help each other?
new yorkers used to see the graffiti on the walls of poor neighbourhoods and subway trains as an example of young people rebellion. the slogans were seen as aggressive, the work of vandals seeking to express their identities or even make a political point. up to the 1970s, most new yorkers hated graffiti.
since those days, graffiti has changed a lot and it is not longer found only in the subway and in the poor areas of the city. nowadays, it has the status of “street art” and you get graffiti in places where you would not expect to – in advertisements, on clothes, on toys, and even on the wall street journal’s official website! in the early 1980s, there was a real craze for graffiti art and the sophisticated manhattan art world had displays of street art in its galleries. then trend was short-lived – until the arrival of hip-hop music in the late 80s.
in her book, subway art, martha cooper says, “graffiti came back with hip-hop music and people are now appreciating it for its style, which they couldn’t back then, because they couldn’t get beyond the vandalism thing.” hip-hop was originally black music, sung by young african americans from the poor, run-down districts of american cities. when it suddenly got to the top of the american music charts, hip-hop culture was spread, bringing graffiti with it.
today companies are starting to use the appeal of graffiti in advertising. kel rodriguez, who used to spray new york subway trains, was the artist chosen to design the wall street journal’s website and it is obviously done in graffiti style.
many of this new wave of artists give lectures on developments in the art. lee quinones is having a lot of success in europe and feels that european galleries and museums are more open to this art form. “they want to support an artist as he develops,” comments quinones, who can get up to $10,000 for his paintings. indeed, the groninger museum in holland is one of the few museums in the world that displays and recognizes graffiti as an art form.
another artist, blade, has his own website devoted only to the world of graffiti. this website has ‘a page’ where blade sells things with his own original designs all over the world – everything from baseball caps to yo-yos! leonard mcgurr, a street artist for 25 years, went from painting subway trains to designing and marketing graffiti-inspired clothes for young people. “graffiti has been a story of survival,” he says. “there’s a way to benefit from your work without spoiling public property.”
a1 according to the article, people did not like graffiti because…
nobody understood it.it made cities ugly.it considered to be the work of hooligans.a2 nowadays people’s attitude towards graffiti is …
not as bad as it used to be.worse than before.the same as in the past.a3 what do graffiti and hip-hop have in common according to the article?
they are both illegal.they are both examples of political views.they came from similar background.a4 what is said in the article about graffiti artists?
most of them moved to europe.some of them are treated as respected artists.they haven’t learnt how to draw properly.a5 lee quinones thinks that graffiti is more popular in europe because…
graffiti artists can make money more easily there.graffiti is taken more seriously there.european museums and galleries have more space for graffiti as an art form.a6 some graffiti artists make money by…
painting subway trains.selling painted street walls.selling products with graffiti design on them. iii. используя complex object , заполните пропуски в2-в7.b2 listening to music is the thing i like most. but my parents don’t __i/listen to/permit
what i want.
b3 they also don’t bright clothes and chains. i/let/wear
b4 my father to discos. forbid/go/i
b5 my parents my school homework every day. do/force/i
b6 it really crazy! feel/i/make
b7 i just me alone. leave/they/want
the national union of students was founded in 1922 to the rights of the student youth. the aim of the union is to a8 the interests of students, their right to their views and a10 better education.
the union takes part in the struggle of the young people who a11 against discrimination. it a12 the movement against youth a13 and drug
a7 1 enjoy 2 defend 3 develop
a8 1 complain 2 protect 3 delay
a9 1 provide 2 support 3 express
a10 1 permit 2 provide 3 represent
a11 1 rebel 2 reject 3 forbid
a12 1 provides 2 represents 3 supports
a13 1 protection 2 disability 3 violence
a14 1 protection 2 addiction 3 disability
делай пож
ответ:
объяснение:
работа с конфликтом.
потерять друзей так же легко, как завести друзей, если вы не знаете 1) как справиться с гневом и конфликтом. конфликт является частью жизни каждого. он появится в школе, на работе и 2) дома. это нормально чувствовать злость, разочарование, раздражение, разочарование или грусть. эти чувства естественны, но это то, как вы справляетесь с 3), что имеет значение. некоторые люди кричат, кричат, ругаются, называют имена людей, пытаются отомстить или даже ударить человека, который причинил им боль. другие стараются держаться подальше от разногласий, 4) так как немногие успешно справляются с конфликтами.
разрешение конфликта - это шаг за шагом. прежде чем приступить к обсуждению проблемы, охладитесь, сосчитайте до 10, сделайте глубокий вдох и представьте себе место для отдыха. затем скажите, что действительно беспокоит вас. делая это, смотрите, как вы выражаете себя. не обвиняй и не обвиняй. поделитесь тем, что вы чувствуете, используя «я» заявления. например, не говорите: «вы всегда руководите мной», но «я расстроен, потому что вы не обращаете внимания на то, что я думаю».
вы хотите, чтобы люди услышали ваше мнение, поэтому убедитесь, что вы практикуете то, что проповедуете. внимательно слушайте 5) другого человека и признайте, что он или она может увидеть проблему по-другому. будьте гибкими и непредубежденными, готовыми извиниться, прощать и двигаться.