Children in Victorian timesVictoria was the Queen of England, from 1837 to 1901. During early Victorian times, poor children worked from the age of five to feed themselves and their families. These jobs were not easy and were often dangerous.A lot of children also worked in cotton « factories. When the cotton threads broke, children went into the machines to fix \ them. This was very dangerous.The masters were often cruel. Children worked long hours for very low wages. A lot of children had health problems and accidents.Lord Shaftesbury helped to stop adults from using young children at work. He started free schools for poor children. By the end of Victorian times all children went to school until the age of 10.
Время, которое человек учится в школе, называют школьной жизнью. И правда, ведь 10 лет, которые мы проводим в стенах Alma Mater, – это целая эпоха в жизни каждого, время взлетов и падений, первых удач и первых ошибок. Это время, когда ты начинаешь понимать, что такое дружба, предательство, любовь, взаимо и поддержка. Жизнь в широком смысле – это бурное сочетание семьи, работы, отдыха… Так же и школа: это и учеба, и общение с людьми, и постоянное открытие нового и ранее неизвестного. В школе мы проводим большую часть своего времени. Наиболее запоминающимися событиями школьной жизни являются массовые мероприятия, когда все дети объединяются и все вместе занимаются общим делом. В такие моменты проявляются истинные качества людей, становится понятно, что они собой представляют и на что Именно о таком событии, которое надолго запомнится ученикам нашей школы, я и хочу рассказать. (такого-то числа в такой-то год) состоялось крупное мероприятие – турнир по футболу среди 9 (?) классов. Десять человек из каждого класса собирались в команду и отстаивали в равной борьбе свое право называться лучшими. Я был в своей команде нападающим и понимал, что от моего участия, как и от всех остальных, зависел исход игры. И вот – одноклассники-болельщики на трибунах, воинственно-настроенные соперники из параллельного класса и свисток о начале игры! Я отчаянно боролся за победу нашей команды. В течение двух дней мы сыграли со всеми командами, провели ??? (количество) игр и заняли третье место. Я считаю, что место, которое мы заняли, – это не так уж и важно. Главное – мы испытали свои силы, мы сплотились. Командная игра – это прекрасная возможность проверить своих друзей на прочность и проявить себя с лучших сторон. Уметь найти в себе силы не кричать на вратаря, когда он пропустил гол, а принять как данное его право на ошибку – ведь все мы иногда ошибаемся – этому учит игра. Полностью отдаваться общему делу, не выясняя, кто лучше играл или хуже, делить радость победы и обиду поражения вместе со всеми – я впервые понял эти вещи, играя в футбол. Проходя день за днем ступени школьной жизни, мы проходим начальную школу жизни. Многое из того, что я пойму сейчас, мне пригодиться в будущем.The time that one learns in school, name of school life. And the truth is, because 10 years that we have within the walls of Alma Mater, was an epoch in the life of each, the time of UPS and downs, the first success and the first error. This is the time when you begin to understand what friendship, betrayal, love, mutual help and support. Life in the broadest sense - is the rapid combination of family, work, leisure... So the school: this school, and dealing with people, and the constant discovery of new and previously unknown. In school, we spend most of our time. The most memorable events of school life are events, when all the children together and all together in a common cause. In such moments manifest the true quality of people, it becomes clear what they are and what they are capable. It was about this event that will be memorable to the students of our school, and I want to tell. (such and such a date in such year) held a major event - the football tournament among the 9 (?) classes. Ten people from each class were collected in a team and defended in equal fight for their right to be called the best. I was in his team forward and understand that my participation, as from all others, depended on the outcome of the game. And now - classmates-fans in the stands, militant-minded opponents of the parallel class and the whistle to start the game! I desperately fought for the victory of our team. Within two days we played with all teams spent ??? (number) games and took third place. I think the place that we took, is not so important. Importantly, we tested their strength, we rallied. Team play is a great opportunity to test your friends for strength, and to show their best sides. To be able to find the strength not to shout at the goalkeeper when he missed the goal, and to take for granted his right to make a mistake - we all make mistakes sometimes - this tells the game. Be committed to the common cause, not to prove who played better or worse, to share the joy of victory and the resentment of defeat together with all - I first realized these things, playing soccer. Going day by day stages of school life, we go to primary school life. Much of what I know now, I could use in the future.