What do you know about the people in the pictures? Which country was each from? Who was a: painter? Writer? Which were their most famous works? (Pablo Picasso, C.S. Lewis)
Репутация Марка Твена как легкого юмориста основана на поверхностном восприятии ранних книг автора. Сам же Твен был убежден, что в литературе нельзя быть только юмористом, необходимо “и учить, и проповедовать”. Говоря это, он подразумевал, что комическое произведение художественно состоятельно лишь при условии, что содержит в себе целостный образ мира и выражает определенный взгляд на жизнь. В раннем творчестве Твена эго условие выполнено.
Марк Твен быстро получил славу первого юмориста Америки, и слава эта с течением времени крепла и ширилась, но в то время мало кто заметил, что твеновский юмор изменялся. Его ранние рассказы, “Простаки за границей”, книга невадских очерков “Налегке” (1872), написанный в соавторстве с Ч. Д. Уорнером роман “Позолоченный век” (1873), произведения, относящие к жанру комедийной прозы — новеллы “Мои часы”, “Журналистика в Теннесси” закрепили за их автором репутацию блестящего, хотя и беззлобного остроумца. Но впереди еще “Приключений Тома Сойера”, которые завершат первый период творчества Твена и изменят мнение читателей о нем.
За немногими исключениями, его первые книги подчинены пародийной установке, а предметом пародии оказывается все безжизненное, косное, ходульное, вся умозрительная, “книжная” словесность с ее непременным разграничением явлений действительности на “достойные” и “недостойные” изображения, с ее омертвевшими пропорциями драматического и смешного, патетики и обыденности, непосредственности и чистой условности. Твен ниспровергает каноны романтической эстетики, подчас вступая в прямой спор с такими ее приверженцами как В. Скотт и Дж. Ф. Купер, но обычно предпочитая пародирование — откровенное или скрытое.
Его пародийная тональность оказывается знаком смены романтизма новой, реалистически художественной системой. Раннее творчество Твена становится решающим звеном этого перехода: литература вбирает в себя обширнейшую область “низменной” действительности — прежде всего повседневность фронтира и провинции, — причем осваивает этот материал в формах народной смеховой культуры или особенно тесно с нею связанной газетной юмористики Дальнего Запада. С Твена происходит подлинный, художественный переворот.
Бурлеск, шарж, фарс, гротеск, нелепица, материализация метафоры и другие характерные черты смеховой культуры американского народа под пером Твена впервые становятся не только достоянием литературы, но и фундаментом поэтики утверждающегося реализма. “Антилитературность” молодого Твена, его подчеркнутая непочтительность к художественным авторитетам, к любым правилам, по которым создается “настоящее” искусство, как и язвительные насмешки над европейской цивилизацией — все это, в конечном счете, порождалось близостью писателя тому мироощущению, которое отличало широкие народные массы и было особенно живучим на фронтире.
Вместе с тем сарказм Твена несет в себе мощный заряд оптимизма. Еще не поколеблена его вера в особую историческую миссию Америки как земного святилища для рядового человека, как образец истинной демократии, которая создает великую культуру, не оглядываясь на предшествующий опыт человечества.
Но под знаком постепенно нарастающего сомнения в обоснованности этих чаяний пройдет вся остальная его творческая жизнь. Бурная жизнерадостность его первых книг в итоге сменится мизантропическими настроениями, столь сильными в посмертно опубликованной повести-притче “Таинственный незнакомец” (The Mysterious Stranger, 1916).
Исторически объяснимые верования и иллюзии, укоренившиеся в народном сознании, обретают в Твене самого талантливого выразителя.
Объяснение:Если слишком много выдели нужное. Удачи.))
In our time, we can observe a lot of psychological pressure from society to a person who is different from others. This is what we call discrimination and stigma.
The characteristic features of stigma are the following::
1.focus on the differences between people.
2.people with differences must be credited with negative qualities.
3.all people are divided into "US" and "them".
For example:
When accepting a child to school to determine the level of their intellectual abilities
the school administration generally organized testing. Depending on
based on the results of this test, it was decided whether to take a student to a regular school or send them to a specialized educational institution for children with a delay
mental development and learning problems. Representatives of the least integrated ethnic minority, such as
both linguistically and culturally, there were significant difficulties in passing these tests.
Therefore, from 50% to 90% of children according to the results of this test every year
they were sent to study in specialized educational institutions.
This is indirect discrimination in situations where at first glance the law,
the rule or procedure is the same for everyone, but at the same time it puts
a certain group of people or a person is at a disadvantage and restricts their rights.
Direct discrimination involves decisions, actions or omissions leading to
in the case when a person and / or group of persons according to their specific characteristics are referred to as
less favourable than to others in a similar situation.
Therefore, as we have discussed in the examples, stigma and discrimination lead to
restriction or violation of human rights, uneven access to public services
resources and services, creating unfavorable conditions, humiliating human dignity.
Social work is focused on removing the "stigma", takes measures to counteract it
discrimination and defense of the rights of socially vulnerable categories of the population.
To ensure effective measures to combat stigma and discrimination work should
lead simultaneously in several directions:
1. at the policy level
2. no community level
3. at the organization level
4. on an individual level
In social work, representation of interests and protection of clients ' rights is the leading task
place. Today there are different approaches to defining the concept of representation of interests
clients. According to one of the models representation of interests is divided into 2 types –
system representation and individual
representative office.
The social worker, analyzing the situation, understands that independently without support
it cannot affect the system, laws, policies, or the availability of a social service network
to replace her. Therefore, there is a need to create a request for the necessary change. And thus
there is a link between individual representation of interests and system representation.
A social worker may be an intermediary authorized by a court that
helps you collect data and investigate certain circumstances.
In order to represent interests a social worker must be well trained
and be able to state , explain the situation, problem, state of Health verbally or with
using recorded words and images. And it is also a social task
the employee teaches the person self-defense in this way.
Self-representation provides an opportunity for people:
- take control of your life, including, including responsibility for
own care and medical assistance, if necessary;
- reduce people's isolation;
- change the stigmatizing attitude of society towards certain groups of customers.
Since the 1960s in Sweden, Great Britain, USA, Denmark, Japan and a number of others
the movement of self-representation of people with mental retardation was organized.
One of the most famous organizations "People First" (People First), within which
there are self-help groups. These organizations are still active, active and protect the rights of their employees.
ответ:Реферат: Марк Твен и его творчество
Рубрика: Зарубежная литература
Вид: реферат
Язык: русский
Размер файла: 41 кБ
Скачать реферат
Репутация Марка Твена как легкого юмориста основана на поверхностном восприятии ранних книг автора. Сам же Твен был убежден, что в литературе нельзя быть только юмористом, необходимо “и учить, и проповедовать”. Говоря это, он подразумевал, что комическое произведение художественно состоятельно лишь при условии, что содержит в себе целостный образ мира и выражает определенный взгляд на жизнь. В раннем творчестве Твена эго условие выполнено.
Марк Твен быстро получил славу первого юмориста Америки, и слава эта с течением времени крепла и ширилась, но в то время мало кто заметил, что твеновский юмор изменялся. Его ранние рассказы, “Простаки за границей”, книга невадских очерков “Налегке” (1872), написанный в соавторстве с Ч. Д. Уорнером роман “Позолоченный век” (1873), произведения, относящие к жанру комедийной прозы — новеллы “Мои часы”, “Журналистика в Теннесси” закрепили за их автором репутацию блестящего, хотя и беззлобного остроумца. Но впереди еще “Приключений Тома Сойера”, которые завершат первый период творчества Твена и изменят мнение читателей о нем.
За немногими исключениями, его первые книги подчинены пародийной установке, а предметом пародии оказывается все безжизненное, косное, ходульное, вся умозрительная, “книжная” словесность с ее непременным разграничением явлений действительности на “достойные” и “недостойные” изображения, с ее омертвевшими пропорциями драматического и смешного, патетики и обыденности, непосредственности и чистой условности. Твен ниспровергает каноны романтической эстетики, подчас вступая в прямой спор с такими ее приверженцами как В. Скотт и Дж. Ф. Купер, но обычно предпочитая пародирование — откровенное или скрытое.
Его пародийная тональность оказывается знаком смены романтизма новой, реалистически художественной системой. Раннее творчество Твена становится решающим звеном этого перехода: литература вбирает в себя обширнейшую область “низменной” действительности — прежде всего повседневность фронтира и провинции, — причем осваивает этот материал в формах народной смеховой культуры или особенно тесно с нею связанной газетной юмористики Дальнего Запада. С Твена происходит подлинный, художественный переворот.
Бурлеск, шарж, фарс, гротеск, нелепица, материализация метафоры и другие характерные черты смеховой культуры американского народа под пером Твена впервые становятся не только достоянием литературы, но и фундаментом поэтики утверждающегося реализма. “Антилитературность” молодого Твена, его подчеркнутая непочтительность к художественным авторитетам, к любым правилам, по которым создается “настоящее” искусство, как и язвительные насмешки над европейской цивилизацией — все это, в конечном счете, порождалось близостью писателя тому мироощущению, которое отличало широкие народные массы и было особенно живучим на фронтире.
Вместе с тем сарказм Твена несет в себе мощный заряд оптимизма. Еще не поколеблена его вера в особую историческую миссию Америки как земного святилища для рядового человека, как образец истинной демократии, которая создает великую культуру, не оглядываясь на предшествующий опыт человечества.
Но под знаком постепенно нарастающего сомнения в обоснованности этих чаяний пройдет вся остальная его творческая жизнь. Бурная жизнерадостность его первых книг в итоге сменится мизантропическими настроениями, столь сильными в посмертно опубликованной повести-притче “Таинственный незнакомец” (The Mysterious Stranger, 1916).
Исторически объяснимые верования и иллюзии, укоренившиеся в народном сознании, обретают в Твене самого талантливого выразителя.
Объяснение:Если слишком много выдели нужное. Удачи.))
ndividual representation of interests»
In our time, we can observe a lot of psychological pressure from society to a person who is different from others. This is what we call discrimination and stigma.
The characteristic features of stigma are the following::
1.focus on the differences between people.
2.people with differences must be credited with negative qualities.
3.all people are divided into "US" and "them".
For example:
When accepting a child to school to determine the level of their intellectual abilities
the school administration generally organized testing. Depending on
based on the results of this test, it was decided whether to take a student to a regular school or send them to a specialized educational institution for children with a delay
mental development and learning problems. Representatives of the least integrated ethnic minority, such as
both linguistically and culturally, there were significant difficulties in passing these tests.
Therefore, from 50% to 90% of children according to the results of this test every year
they were sent to study in specialized educational institutions.
This is indirect discrimination in situations where at first glance the law,
the rule or procedure is the same for everyone, but at the same time it puts
a certain group of people or a person is at a disadvantage and restricts their rights.
Direct discrimination involves decisions, actions or omissions leading to
in the case when a person and / or group of persons according to their specific characteristics are referred to as
less favourable than to others in a similar situation.
Therefore, as we have discussed in the examples, stigma and discrimination lead to
restriction or violation of human rights, uneven access to public services
resources and services, creating unfavorable conditions, humiliating human dignity.
Social work is focused on removing the "stigma", takes measures to counteract it
discrimination and defense of the rights of socially vulnerable categories of the population.
To ensure effective measures to combat stigma and discrimination work should
lead simultaneously in several directions:
1. at the policy level
2. no community level
3. at the organization level
4. on an individual level
In social work, representation of interests and protection of clients ' rights is the leading task
place. Today there are different approaches to defining the concept of representation of interests
clients. According to one of the models representation of interests is divided into 2 types –
system representation and individual
representative office.
The social worker, analyzing the situation, understands that independently without support
it cannot affect the system, laws, policies, or the availability of a social service network
to replace her. Therefore, there is a need to create a request for the necessary change. And thus
there is a link between individual representation of interests and system representation.
A social worker may be an intermediary authorized by a court that
helps you collect data and investigate certain circumstances.
In order to represent interests a social worker must be well trained
and be able to state , explain the situation, problem, state of Health verbally or with
using recorded words and images. And it is also a social task
the employee teaches the person self-defense in this way.
Self-representation provides an opportunity for people:
- take control of your life, including, including responsibility for
own care and medical assistance, if necessary;
- reduce people's isolation;
- change the stigmatizing attitude of society towards certain groups of customers.
Since the 1960s in Sweden, Great Britain, USA, Denmark, Japan and a number of others
the movement of self-representation of people with mental retardation was organized.
One of the most famous organizations "People First" (People First), within which
there are self-help groups. These organizations are still active, active and protect the rights of their employees.
members.
And others .
Объяснение: