What is the writer doing in this text?
A describing a group's habitat
B explaining a group's history
c giving information about a group
D detailing why a group is nomadic
What do we learn about the Kazakh
people from the text?
A their lifestyle and customs
B how they spend their free time
C how they herd their livestock
how their culture has changed
What is NOT true according to the text?
A Kazakhs wore olothes for the
weather.
B Tea is a very popular drink in
Kazakhstan
C Kazakhstan is always very cold.
D Kazakhstan has a lot of natural
resources.
4 How do the Kazakhs protect their culture?
A they write stories about their ancestors
B everyone lives the same way as
their ancestors
C they create new traditions and
celebrations
D many live the same way as their
ancestors
5 Which sentence best summarises the
text?
A Hunting with the golden eagle
B The people of Kazakhstan
C The history of Kazakhstan
D Living in Kazakhstan today
(Текст в картинке)
задание 1
1 directors
2 adapted
3 nominated
4 written
5 awarded
6 actor
задание 2
1 awarded
2 adapted
3 writer
4 actor
5director
6 nominations
объяснение: В задании дано,что нужно продолжить блог,используя правильное существительное или глагол,используя слова из задания номер 1.
задание 5
My grandmother's favorite book was "Stories and the way of Abai".She was about 9-10 years old when she first read it.She said she kept it under her bed at night, before her parents saw it, because it was very interesting.It was written a long time ago, and she really doesn't remember.But the main roles were played by a 13-year-old boy named Abay, who had to tell a lot of difficulties in life. The book was written by Shokan W. a relative of his.
перевод:Любимой бабушкиной книгой были "рассказы и Путь Абая".Ей было около 9-10 лет, когда она впервые прочитала его.Она сказала, что держала его ночью под кроватью, пока родители не увидели, потому что это было очень интересно.Это было написано очень давно, и она действительно не помнит.Но главные роли исполнял 13-летний мальчик по имени Абай, которому пришлось рассказать немало трудностей в жизни. Книга была написана Шоканом У., его родственником.
1.Утвердительное: Подлежащее+сказуемое(V ed(2))+второстепенные члены предложение(дополнение+обстоятельство(места+времени).
пример: I worked at a plant. (я работал на заводе)
Если глагол правильный добавляется ed.
Если неправильный-вторая колонка из таблицы неправильных глаголов.
2. Отрицательное: Подлежащее+ didn't+любой глагол в начальной форме без частицы to+ВЧП.
пример:I didn't work at a plant.(Я не работал на заводе)
3. Вопросительное: Did+подлежащее+любой глагол в начальной форме без частицы to+ВЧП?
пример: Did I work at a plant?(Я работал на заводе?)
Объяснение: