why did mr collins call the boys to the classroom? Вот текст hey were loyal and reliable friends. They were strong, confident and hard-working. They practised every day to prepare for the championship between schools. Their PE teacher, Mr Collins was very proud of them. The three Communicative area: Testing, reading, listening and speaking skills. Правообладатель Вышэйшая школа 82 friends became the hope of the school. On the day of the competition the boys did their best to win but the other team had prepared much better than them and won the match. Everyone at school was upset and criticised their performance and overconfidence. They called them names like losers’ and the three friends felt embarrassed. The next day Mr Collins asked someone to call them to the classroom. They got worried when they saw their teacher frowning. Mr Collins said, “You played like courageous lions. It’s really sad that you lost the game. But it doesn’t mean you must give up like cowards. I want you to write a composition about one of the three people, Albert Einstein, Walt Disney and Henry Ford. The boys looked at each other confused but the next day they brought their compositions. “Now think about these famous people and say what all of them had in common”, said the teacher. “All of them were rich and famous but there was time when their life was difficult and everyone criticised them”, answered Steve. “You’re right. All these people had failures (неудачи / няўдачы
1) Есть конфликты между "отцами и детьми" (конфликт поколений) . Когда интересы ребёнка вызывают острое непонимание со стороны родителей. Ребёнку интересен определённый стиль в одежде или направление в музыке, а родители считают это какой-то "чертовщиной". Ребёнок из-за этого начинает ещё активнее бунтовать, в результате вся квартира оказывается обклеена постерами Мэрилина Мэнсона, а родители эти постеры каждый день выкидывают в пачками.
2) Есть конфликты, возникающие из-за проживания под одно крышей нескольких семей. Когда, допустим, живут родители и двое взрослых детей (со своими семьями) . Получается, что на кухне три хозяйки. Тоже чревато конфликтами: кто плиту занял, кто продукты съел, кто в ванне долго сидит и т. д.
3) Конфликты между мужем и женой. Кто читал "Кентервильское приведение", тот помнит, за что призрак убил собственную жену: "Она была дурна собой и совершенно не умела готовить... ". Его, кстати, потом заморили голодом братья убиенной жены. Тоже своеобразный конфликт между родственниками.
4) Бывают конфликты между детьми. Старший считает (а может так оно и есть) , что младшего любят больше: младшему всё покупают, всё прощают, больше с ним общаются. А со старшего требуют только заботиться о младшем. В результате старший ревнует и срывается на младшем. Да и родителям достаётся.
5) Бывают конфликты из-за денег. Наследство, прописка в квартире, дачный участок.
2. How much people are aware of a brand. -Brand awareness
3. What a company wants people to think about a brand. -brand image
4. What people actually think about a brand? -
5. When a product doesn’t fit the company’s brand. -off-brand
6. The value (either monetary or not) that a brand adds to a product or service. -brand equity
7. When people like a brand and buy it again and again. -brand loyalty
8. When a product or service is associated with a brand. - brand identity
9. When an existing brand is used to support a new range of products. -derived brand
10. When a component of a product becomes a brand in its own right (e.g. Intel in PCs).-brand extension