Write a new sentence with a similar meaning to the first sentence, using the word in bold. Do not change the word given. 2 It's possible that the director won't attend the meeting.
may
.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3 I wish you had told me that the library always closes on Fridays.
might
.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4 It seems certain that the plane struck a flight of birds.
must
.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5 That is possibly why things have been going wrong.
could
.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6 We expect to get some early results by the end of the week.
should
.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7 It's possible that they took the wrong road in the dark.
might
.. . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8 Be more careful! You nearly gave yourself an electric shock!
could
.. . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9 I'm sure you are very proud of your daughter's achievements.
must
.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10 I'm sure there will be a lot of traffic on the motorway.
bound
Third lesson - PE, fourth lesson - literature. My favourite subject is English.
English is very important subject as it has become the most used language in politics, science, trade and cultural relations in the world. It is also the language of great literature. Such writers as William Shakespeare, Walter Scott, Charles Dickens and Bernard Shaw wrote in English. It gives me great pleasure to read their books in the original.
I learn English at school. I also read English books, magazines and newspapers. I watch video films and listen to songs in English.
I have a Walkman, so I often listen to songs or teaching cassettes when walking or in the underground. I write new words on little cards and look them through every evening before going to sleep.
I hope that in the future I’ll speak English fluently!
С 11-ого по 19-ое число 1998 года в Москве,столице России,проводились Всемирные юношеские игры. В них принимало участие более 7000 молодых атлетов возрастом от 11 до 18 лет из более чем 140 стран мира.
Девизом игр стало выражение:"Москва -- открытый мир юношества",а символом -- бегущие мальчик и девочка,державшиеся за руки. Талисманом стал медвежонок Мишутка,родственник олимпийского мишки с летних игр 1980 года в Москве.
Программа игр содержала как спортивные,так и культурные мероприятия.
Спортпрограмма состояла из пятнадцати самых популярных видов спорта: футбола,волейбола,баскетбола,плавания,тенниса,лёгкой атлетики и др. Они включены в спортивную и физкультурную программу многих стран.
Игры предусматривали и культурные мероприятия: к примеру,международные дебаты на тему "Если бы я был президентом МОК",проект "Марафон в 21 век. Спорт против СПИДа и наркотиков".Культурная программа была интересна как для спортсменов,так и для гостей игр. Они узнали о народной культуре и традициях России: национальном спорте,играх,песнях и танцах; не обошлось и без показов рисунков и плакатов молодых россиян. В Международном клубе проводились встречи с олимпийскими чемпионами разных стран и дни национальной культуры. Девочки и мальчики из разных стран,рас и религий планеты могли встретиться и отдохнуть здесь.
Культурная программа включала в себя поездки к лучшим историческим и культурным центрам Москвы,театральные представления и посещения музеев.