Бородин — выдающийся композитор, видный ученый-химик, неутомимый научно-общественный деятель. Его музыкальное наследие количественно невелико, но разнообразно по содержанию. Интерес композитора к богатырским образам русского героического эпоса отразился в опере и двух симфониях, впечатляющих могучей силой, величавым размахом. Бородин создал неувядаемые образцы вокальной лирики. Его музыкальный стиль отмечен гармонической ясностью, тяготением к монументальности и классической завершенностью. Щедрый мелодический дар композитора питался как русской народной песней, так и восточной музыкой.
Александр Порфирьевич Бородин родился 31 октября (12 ноября) 1833 года в Петербурге. В 1856 году
окончил Медико-хирургическую академию, а через два года получил степень доктора медицины.
1. Nina (celebrated) her birthday yesterday. Her room looked beautiful, there (were) many flowers in it. When I (came) in, somebody (was playing) the piano, two or three pairs (were dancing). 2. Listen! Somebody (is playing) the piano. 3. I (like) music very much. 4. When I (looked) out of the window, it (was raining) heavily and people (were hurrying) along the streets. 5. What were you (doing) at seven o'clock yesterday? - - I (was having) supper. 6. When I (came) home yesterday, I (saw) that all my family (were sitting) round the table. Father (was reading) a letter from my uncle who (lives) in Kiev. 7. Where were you yesterday? — I (was) at home the whole day. — How strange. I (rang) you up at two o'clock, but nobody (answered). — Oh, I (was) in the garden. I (was reading) your book and (did not hear) the telephone. 8. What were you (doing) at five o'clock yesterday? — I (was working) in the library. — I (was) there, too, but I (did not see) you. 9. Yesterday I (was working) at my English from five till seven. 10. It (was raining) the whole day yesterday. 11. Where is your sister now? — She (was) in her room. She (was doing) her homework.
Бородин — выдающийся композитор, видный ученый-химик, неутомимый научно-общественный деятель. Его музыкальное наследие количественно невелико, но разнообразно по содержанию. Интерес композитора к богатырским образам русского героического эпоса отразился в опере и двух симфониях, впечатляющих могучей силой, величавым размахом. Бородин создал неувядаемые образцы вокальной лирики. Его музыкальный стиль отмечен гармонической ясностью, тяготением к монументальности и классической завершенностью. Щедрый мелодический дар композитора питался как русской народной песней, так и восточной музыкой.
Александр Порфирьевич Бородин родился 31 октября (12 ноября) 1833 года в Петербурге. В 1856 году
окончил Медико-хирургическую академию, а через два года получил степень доктора медицины.
1. Nina (celebrated) her birthday yesterday. Her room looked beautiful, there (were) many flowers in it. When I (came) in, somebody (was playing) the piano, two or three pairs (were dancing). 2. Listen! Somebody (is playing) the piano. 3. I (like) music very much. 4. When I (looked) out of the window, it (was raining) heavily and people (were hurrying) along the streets. 5. What were you (doing) at seven o'clock yesterday? - - I (was having) supper. 6. When I (came) home yesterday, I (saw) that all my family (were sitting) round the table. Father (was reading) a letter from my uncle who (lives) in Kiev. 7. Where were you yesterday? — I (was) at home the whole day. — How strange. I (rang) you up at two o'clock, but nobody (answered). — Oh, I (was) in the garden. I (was reading) your book and (did not hear) the telephone. 8. What were you (doing) at five o'clock yesterday? — I (was working) in the library. — I (was) there, too, but I (did not see) you. 9. Yesterday I (was working) at my English from five till seven. 10. It (was raining) the whole day yesterday. 11. Where is your sister now? — She (was) in her room. She (was doing) her homework.
Объяснение: