Writing. Task 2. Write a story of your own using the plan below. You can also use the story Reading Task as a model. (60-80 words)
Para 1: Time: last summer
Occasion: a birthday party
Place: my house
Who: all my friends
Para 2: What happened before the main event?
In the evening, we ... . After that, we … .
Para 3: What was the main event?
Suddenly, ... . We all ... . A few seconds later, ... . It was ... .
Para 4: What happened in the end? How did the main character feel?
We all ... . I felt ...
Task 1. Read the story, then put the events (1-7) in order.
Last winter, I travelled to California with my family for a skiing holiday. I was very excited and, during the flight, I looked through a book about California. In the book, there was a story about Bigfoot. According to legend, Bigfoot was a giant monster that lived in a forest.
When we arrived at our hotel, it was very cold and there was snow everywhere. The next morning, my brother and I wanted to go skiing in the mountains. We skied for a few hours and then decided to take a walk in the forest.
Suddenly, my brother touched me on the shoulder. “Luke, I hear a strange noise coming from the trees,” he said. I turned around slowly, and watched in terror as a strange creature appeared from out of the trees and started moving towards us. “It’s Bigfoot!” I screamed and started running away.
A few seconds later, my brother shouted, “Wait, Luke! It’s not Bigfoot! Look!” I turned around and realised he was right. It was only my dad. When we arrived back at the hotel, we all had some hot chocolate and laughed about my mistake.
A
A strange creature appeared from out of the trees.
B
The boys decided to take a walk in the forest.
C
Luke and his family travelled to California.
D
Luke’s brother heard a strange noise.
E
They arrived at the hotel.
F
The boys skied in the mountains.
G
Luke and his brother realised the creature was their dad
Phones, radios, computers and little gadgets. We use them in everyday life and that's why it has such a big impact on our lives.
Computers made the process of work much faster. Everything you have to do is know how to use it.
With the invention of phones our lives became much easier as we can call and message each other at any time.
The technology in general makes our lives easier, giving us the time that we need for ourselves. But will we use the time wisely?
Как и большинство моих друзей, я собираюсь после окончания школы потупить в университет или другое высшего учебное заведение. Я надеюсь, что получу аттестат с хорошими оценками. Но я понимаю, как много молодых людей принесет свои аттестаты с отличными оценками в приемочную комиссии университета. Составление вступительных экзаменов - серьезное испытание для тех, кто хочет продолжать свое образование.
У меня нет никаких технических Но в то же время я не знаю, сумею ли я найти хорошую работу после окончания гуманитарного факультета университета.
Мои родители хотят, чтобы я поступил на факультет менеджмента. Но я сомневаюсь, что у меня есть необходимые качества для этой работы. По моему мнению, тот, кто выбирает эту профессию, должен быть очень коммуникабельным. И, конечно, если вы хотите достичь чего-нибудь в этой сфере, вы должны разбираться в экономике, финансах, немного в бухгалтерском учете, психологии, менеджменте;
Есть также одна вещь, которая очень волнует меня. Если я не получу достаточно для вступления в университет или институт, меня могут принять только на контракт, а в нашей семье пока что нет таких денег на мое обучение.
Есть еще одна возможность получить образование. Я имею ввиду техникумы. Возможно, я выберу бухгалтерский учет. Хорошие бухгалтеры нужны везде.
Если я не вступлю в институт или университет, я буду стараться научиться работать на компьютере еще лучше. Конечно, я продолжу изучение английского языка, и хотел бы также выучить немецкий и итальянский языки. Я уверен, что без этих знаний невозможно получить хорошую работу. Многие люди начинали с малого и достигли потом вершин. Главное - правильно поставить цель!