Writing. Your friend Max is overweight, because he has a sedentary work. Write an e-mail to Max and give him some advice.
You may use this plan for the answer:
1) Express your sympathy.
2) Write your advice and expected results
3) At the end express hope your advice helps.
4) Pay attention to the structure of e-mail.
5) Write some new words from Module 8 (underline them)
6) Write correct spelling, punctuation and right word order.
7) 80 words
Когда профессор Мэллори, знаменитый археолог, (1) пригласил меня принять участие в его экспедиции по поиску Затерянного города в Гималаях, 1(2) не колеблясь принял
его приглашение. Мэллори (3) обнаружил древнюю карту, показывающую расположение города, хотя ни один европеец (4) никогда раньше не бывал в этом районе. На самом деле, большинство коллег Мэллори либо (5) считали, что город (6) никогда не существовал, либо (7) считали, что он (8) давно исчез и (9) стал просто легендой. По словам профессора, строители города (10) спрятали его среди гор, чтобы защитить его огромные богатства. Он (11) полагал, что потомки этих древних людей (12) все еще держались в стороне от остального человечества по тем же самым причинам. Поэтому, когда мы (13) прохладным майским утром отправились в сторону далеких гор, каждый из нас (14) с нетерпением ждал захватывающих открытий. В течение недели или больше мы (15) поднимались все выше и выше, следуя карте, которую Мэллори (16) изучал с
When things go missing, we believe we can’t see them. We perceive absence as lack. We go searching in familiar corners of rooms and worn out stretches of memory. We alert loved ones, we launch search parties, we plan to be better at not forgetting. Yet where are these items during our fretful searches? Could it be that any object or person or feeling is never more present than during agonizing moments of absence? With careful concentration and renewed awareness can we actually translate absence into presence?
The imagery in Joel Whitaker’s exhibition When Things Go Missing (WTGM) suggests that such translation may be possible. He transports the viewer beyond stories and facts reliant on presence. He invites us to places that favor the poetic over the literal, yet also depict the literal and physical spaces that linger beyond, behind and around the poetic. His works are a gentle command to look, an urgent reminder to see the tenuous boundaries among space (territories others delineate), place (locations we inhabit, love, manipulate or overlook) and objects both lost and found (after all, “matter is neither created nor destroyed,” right?).