1.I can go with you 2.We must check this room 3.Can you speak in English? 4.Can he answer for my question? 5.Can he come (arrive) today? 6.I can take this letter to rewrite it for you 7.To speak on this subject you should read the book 8.Can I leave? 9.In lessons pupil must speak in France 10.You needn't go there 11.Todat she needn't come in time 12.They can understand in France 13.It should be busy today 14.Must I read or translate? 15.Can I open the window? 16.Must i replay the question? 17.Can you give me your dictionary?,I'm afraid not.I can't,I'm very sorry, but I need it
1. At what age is best to read "The Adventures of Oliver Twist"? (Read it must be in conscious age. That's when you pay attention to the small details. Of the present situation of injustice and joy, the storm of emotions that is the story. The book teaches us to be attentive to the misfortunes of others, be careful and do not remain indifferent to the misfortunes of others.)2. What is particularly interesting? (The book is interesting in the first place that affects such an important issue - helplessness and vulnerability of children abandoned by fate at the very bottom. And I am personally convinced once again that the people - do not change. If a good man , in which scrapes will not fall, all will remain so.The protagonist - a boy, Oliver, surprising only because he can save the nobility of his soul in such difficult conditions. He was incredibly lucky (so it would be in real life). )3. What are the disadvantages of the book? (A lot of the detailed description and it seems to me unnecessary detail. In the preface to the book critics estimate precisely Dickens attention to detail. I also found it a little boring.)
1. В каком возрасте лучше читать "Приключения Оливера Твиста"? (Читать ее нужно в осознанном возрасте. Именно тогда обращаешь внимание на мелкие детали. Переживаешь моменты несправедливости и радости, ту бурю эмоций, которую вызывает сюжет. Книга учит нас быть внимательным к чужому горю, быть заботливым и не оставаться равнодушным к чужому горю.)2. Чем особо интересная?(Книга интересная в первую очередь тем, что затрагивает такой важный вопрос - беззащитность и уязвимость детей, брошенных судьбой на самое дно. А также лично меня еще раз убеждает в том, что люди - не меняются. Если человек хороший, то в какие передряги не попадет, все-равно останется таким. Главный герой - мальчик Оливер, удивительный уже потому, что умеет сохранить благородство своей души в таких непростых условиях. Ему несказанно везет (было бы так и в жизни). )3. Какие недостатки книги? (Очень много подробных описаний и как мне кажется не нужных мелочей. В предисловии к книге критики оценивают именно внимание Диккенса к мелочам. Мне же это показалось слегка занудным. )
6.I can take this letter to rewrite it for you 7.To speak on this subject you should read the book 8.Can I leave? 9.In lessons pupil must speak in France 10.You needn't go there 11.Todat she needn't come in time 12.They can understand in France 13.It should be busy today 14.Must I read or translate? 15.Can I open the window? 16.Must i replay the question? 17.Can you give me your dictionary?,I'm afraid not.I can't,I'm very sorry, but I need it
1. В каком возрасте лучше читать "Приключения Оливера Твиста"? (Читать ее нужно в осознанном возрасте. Именно тогда обращаешь внимание на мелкие детали. Переживаешь моменты несправедливости и радости, ту бурю эмоций, которую вызывает сюжет. Книга учит нас быть внимательным к чужому горю, быть заботливым и не оставаться равнодушным к чужому горю.)2. Чем особо интересная?(Книга интересная в первую очередь тем, что затрагивает такой важный вопрос - беззащитность и уязвимость детей, брошенных судьбой на самое дно. А также лично меня еще раз убеждает в том, что люди - не меняются. Если человек хороший, то в какие передряги не попадет, все-равно останется таким. Главный герой - мальчик Оливер, удивительный уже потому, что умеет сохранить благородство своей души в таких непростых условиях. Ему несказанно везет (было бы так и в жизни). )3. Какие недостатки книги? (Очень много подробных описаний и как мне кажется не нужных мелочей. В предисловии к книге критики оценивают именно внимание Диккенса к мелочам. Мне же это показалось слегка занудным. )