В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Д
Другие предметы
Х
Химия
М
Музыка
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
Р
Русский язык
У
Українська література
Ф
Французский язык
П
Психология
А
Алгебра
О
Обществознание
М
МХК
В
Видео-ответы
Г
География
П
Право
Г
Геометрия
А
Английский язык
И
Информатика
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История
ma4newarita
ma4newarita
02.04.2020 18:47 •  Английский язык

You are going to read a blog entry written by a teacher. Read the text and decide which sentence (A-F) best fits each gap (1-5). One sentence is extra. TEACHER TRAVELLER
Monica Reading, a 22-year-old student from Sussex,
tells us about the experiences of a TEFL teacher overseas …
After I finished comprehensive school, I spent some time wondering about what I should do with my life. I knew that I wanted to go to university and continue my education, but not straight away. Many students take a gap year before they continue further education and that was very appealing to me. I wanted to work or to travel. That is when my dad told me about something called ‘TEFL’.
I had never heard of it before, and just in case you don’t know, TEFL stands for ‘Τeaching English as a Foreign Language’. As soon as it was explained to me, I loved the idea. (1 предложение)
I worked tirelessly to save the money for a training course and three months later, I was on a plane to Greece.
I became one of the increasing numbers of young people who leave the UK to get some work experience in a foreign country. I arrived for a month-long stay in the country’s capital city, Athens, where I took part in an intensive, one-month course to acquire my teaching certificate. Thankfully, I was able to squeeze in some sightseeing as well. (2 предложение)
My only challenge was choosing what world-famous sights I wanted to see!

I studied at a fantastic teacher training centre, where I had three great teachers and made some very good friends. I passed the course and was given my certificate. I was a fully qualified English teacher! (3 предложение)
I now had to decide where I wanted to teach. Did I want to work in Greece or in another country? I settled on Greece. I had fallen in love with the language, culture and history of this ancient land and I knew that I didn’t want to leave!
As is often the case, the training centre helped with job recruitment. They put me in touch with a private language school and we arranged an interview. (4 предложение)
The school, however, decided they wanted me! They agreed that the course had given me the opportunity to get some teaching practice, learn new skills and adapt to a new culture, all of which proved I was ready to teach.
Teaching English is a very rewarding and exciting job. Each day provides a new challenge and it’s always great to see your students’ progress. (5 предложение)
As well as job satisfaction, there is the opportunity to earn a comfortable sum of money from tuition. Some schools will even give you a rent-free apartment – so all your money is yours to spend!

A The time had come to make a crucial decision.
B Of course, there are benefits for you, too.
C It would give me the opportunity to see another country and work at the same time.
D I was worried that my lack of experience would put me at a disadvantage.
E This is important when preparing to become an English language teacher.
F After all, my belief is that ‘all work and no play makes Jack a dull boy’.
1 предложение -
2 предложение -
3 предложение -
4 предложение -
5 предложение -

Показать ответ
Ответ:
варфэисник
варфэисник
09.01.2024 07:43
1 предложение - C. It would give me the opportunity to see another country and work at the same time.
Обоснование: В предыдущем предложении автор упоминает, что он хотел работать или путешествовать после окончания школы, и когда ему рассказали о программе TEFL, это показалось ему привлекательным. Поэтому вариант C описывает его желание видеть другую страну и работать.

2 предложение - F. After all, my belief is that ‘all work and no play makes Jack a dull boy’.
Обоснование: В этом предложении автор говорит о том, что его единственная проблема состояла в выборе мирово-известных достопримечательностей, которые он хотел увидеть в Греции. Он описывает это как новое препятствие, с которым ему пришлось столкнуться. Это связано с идиомой "all work and no play makes Jack a dull boy", которая подразумевает, что работа без отдыха делает человека скучным. Таким образом, вариант F соответствует содержанию предложения.

3 предложение - E. This is important when preparing to become an English language teacher.
Обоснование: В предыдущем предложении автор упоминает, что он получил свой сертификат после завершения курса в учебном центре и стал полноценным квалифицированным учителем английского языка. Вариант E подчеркивает важность такого обучения при подготовке к работе в качестве учителя английского языка.

4 предложение - A. The time had come to make a crucial decision.
Обоснование: В предыдущем предложении автор упоминает, что он должен был решить, где он хочет работать после получения сертификата. Он выбрал Грецию на основании своей любви к языку, культуре и истории этой страны. Это было для него важным и решающим моментом, поэтому вариант A наиболее подходит.

5 предложение - B. Of course, there are benefits for you, too.
Обоснование: В этом предложении автор говорит о том, что преподавание английского языка - очень наградительная и захватывающая работа, которая предлагает новые вызовы каждый день и приносит удовлетворение от прогресса студентов. Вариант B подчеркивает, что в этой работе есть преимущества для самого автора.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота