You are going to read a text on art. Choose a word from the list to complete each gap (1-20).
Change its form where necessary to make a word/a group of words that fits in the gap.
Different aspects of form change are possible: active or passive voice; indicative, imperative or subjunctive mood; finite or non-finite forms (infinitive, gerund, participle); tense for finite forms or aspect for non-finite forms; full or bare infinitive, etc.
USE EACH WORD ONLY ONCE.
accuse
bear
come
condemn
confuse
draw
envy
fascinate
find
flank
flee
give
imprison
involve
project
recognise
scorn
sit
watch
wound
At the centre of The Supper at Emmaus by Caravaggio we see Christ 1.by two of his apostles and 2.over by a servant.
This is the day of the Resurrection. That morning the apostles 3.the empty tomb and, 4., many of them left the city. On the road to Emmaus, these two apostles encountered a stranger and walked with him and told him of their day. And it was only at dinner, and only when Christ blessed the bread in his traditional way, that they recognised who he was. Unusually, Caravaggio depicts Jesus without a beard and that’s why, of course, they don’t recognise him immediately. And we 5.him immediately and this is Caravaggio’s way of 6.the viewer in this mystery.
Caravaggio has used light very effectively: having this great shaft of light 7.in from the side, itself a metaphor for their realisation at this moment. Both the basket that 8.on the edge of the table and the outthrust arm of the apostle seem 9.into our space and 10.us in so that we feel a part of this realisation as well. Caravaggio had very recently become famous for his realism, particularly in using ordinary people as his models. He was making religion more personally relevant, returning the Gospels to the ordinary folk, not grand exalted folk.
11.the traditional idealized interpretation of religious subjects, Caravaggio took his models from the streets and painted them realistically. Artists, men of learning, and enlightened prelates 12.by the robust and bewildering art of Caravaggio, but the negative reaction of church officials reflected the self-protective irritation of academic painters and the instinctive resistance of the more conservative clergy and much of the populace. The more brutal aspects of Caravaggio's paintings 13.vehemently by the public partly because Caravaggio's common people 14.no relation to the graceful suppliants popular in much of Counter-Reformation art. They are plain working men, muscular, stubborn, and tenacious.
Criticism did not cloud Caravaggio's success, however. His reputation and income increased, and he began 15.by many. The despairing bohemian of the early Roman years had disappeared, but, although he moved in the society of cardinals and princes, the spirit was the same, still 16.to wrath and riot. In 1603 he 17.on the complaint of another painter and released only through the intercession of the French ambassador. In April 1604 he 18.of throwing a plate of artichokes in the face of a waiter, and in October he was arrested for throwing stones at the Roman Guards. In May 1605 he was seized for misuse of arms, and on July 29 he had 19.Rome for a time because he 20.a man.
Однажды в ночь Хелоуина я и моя сестра пошли собирать конфеты.(Дословно это была хелоуинская ночь и поэтому я и моя сестра пошли trick-or-threat -в переводе с английского конфеты или жизнь).Это было восхитительно (мы очень восхитились).
К тому времени как мы добрались до последнего дома на улице было уже очень поздно и мы очень устали. Дом выглядел пустым (можно сказать заброшенным, но empty это пустой), но мы все равно постучались. Дверь открылась сама. Хотя мы были напуганы, мы решили зайти и посмотреть. Вдруг мы услышали громкий звук и огромное существо выпрыгнуло перед нами.
"Не бойтесь, это всего лишь сова," прозвучал голос (дословно сказал голос) сзади нас.
Мы обернулись и увидели старую женщину внизу ступенек (ну в Америке обычно крыльцо большое поэтому от двери до земли большое расстояние). Она (вот тут я честно не знаю, скорее всего обернулась вокруг себя, может быть поднялась, но глагол rush это мчаться) и представилась.
"Привет, меня зовут Миссис Шейд (фамилии не переводятся, миссис(Mrs) вроде замужняя, а мисс(Ms) не замужняя, дак вот тут миссис). Давайте я вам дам вам конфет, мои озорные маленькие призраки". (дословно разрешите мне дать вам конфет).
Наконец мы добрались до дома, наша мама очень волновалась.
"Где же вы были?" крикнула она, когда мы зашли (в дом).
"Не волнуйся мамочка (как то это лучше звучит чем "Не волнуйся мама"). Мы были в доме миссис Шейд, ты (наверное) знаешь, её дом (стоит) на конце улицы. Она дала нам конфет и..."
Мама выглядела озадаченной (удивленной). "О чем вы говорите?" она сказала. -"Миссис Шейд умерла 10 лет назад" (лучше сказать уже 10 лет как мертва!)
Present Perfect Continuous указывает на действие, которое началось когда-то в , длилось, и все ещё продолжается или недавно закончилось. Например:
I have been working in this company for 3 years. - Я работаю в этой компании 3 года ( и все ещё работаю )
Past Perfect Continuous указывает на действие, которое началось до определенного момента в и которое длилось некоторое время. Например:
Tom had been reading a book for 2 hours before she called him. - Том читал книгу уже 2 часа до того как она ему позвонила.
Future Perfect Continuous указывает на действие, которое началось и продолжалось в течение какого-то времени до определенного момента в будущем. Например:
I will have been learning English for seven years next week. - На следующей неделе будет уже 7 лет, как я учу английский/Я буду учить английский уже 7 лет на следующей неделе
Past Perfect Continuous и Future Perfect Continuous используются, да и встречаются редко.