Задание 3. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом. The plane safely took off and Anna breathed a sigh of relief. She (1.NOT LIKE) flying. She knew that, according to statistics, it was the (2.SAFE) way of travelling, but it didn't make her feel any better. Statistics were impersonal but when she imagined her plane flying over the ocean, she (3.FEEL) dizzy. The guy sitting next to (4.SHE) was, on the contrary, happy and relaxed. He was listening to his CD player. His eyes (5.CLOSE) but when Anna tried to reach for her bag on the luggage deck, he immediately stood up to help her. “Thanks, I can do it (6.I),” Anna said and her voice shook. “Are you OK, miss?” the guy asked. “You look pale. Are you afraid of flying?”
Anna nodded. “Take this. It (7.DO) you good,” the guy handed her a package of candies. “I always have candies when I fly.” It reminded Anna her first flight. She and her granny (8.FLY) to New York for Christmas. The six-year-old Anna was cheerful and excited. She had a large box of candies on her lap and was afraid of nothing. “I wish I (9.CAN) feel the same now,” Anna sighed and took a handful of the candies. The guy looked at her in surprise.
Задание 4. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.
Axel is a 9-year-old Bulgarian orphan (сирота). He was adopted by a (1WEALTH) western family. His new father works as a (2BANK) in Sweden and he is quite rich. Axel 3(REGULAR) wrote e-mails to the director of the orphanage, Jane Smitova. He told her that he was saving his Christmas and birthday money to help his friends. Axel said that he wanted the money to be spent on presents for his former playmates. Later Jane said "I understood that 4(FRIEND) meant a lot to a small boy but I would never have imagined that Axel could be talking about such an (5POSSIBLE) sum of money. It's so touching and we are going to spend it in a very (6CARE) way." The boy saved £6,000.
Пересмотреть использование герундия и инфинитива. Поставьте глаголы
в скобках в правильной форме.
4. Он призвал нас работать быстрее.
5. Я желаю (см.) менеджера.
6. Это бесполезно (подождите).
7. Он предупредил дочь (не трогать) проволоку.
8. Не забудь запереть дверь перед сном.
9. Моя мать сказала мне (не говорить) никому об этом.
10. Я не могу понять ее (вести себя) так.
11. Он попытался (объяснить), но Учитель отказался (слушать).
12. За ужином она раздражала меня (дымом) между курсами.
13. Вас ожидают (знают) правила техники безопасности колледжа.
14. Он решил (замаскироваться) под (платье) женщину.
15. Я готов (ждать) здесь всю ночь, если это необходимо.
16. Не могли бы вы показать мне, как работает лифт?
17. После (прогулки) в течение трех часов мы останавливались, чтобы позволить другим поймать с нами.
18. Я начинаю (понимаю), что вы имеете в виду.
19. Его оштрафовали за превышение скорости.
20. Я сожалею (сообщаю) вам, что ваша заявка была отклонена.
21. Я не мог подслушать), что вы сказали.
1.The man standing at the entrance is our guide. 2. The students learning English will visit England at the end of the term. 3. I took the train leaving for Moscow.
1.When spending my summer holidays in the students' camp i played footbal wery often. 2. When leaving Moscow she sent me a message. 3. When staying in Suzdal I went to see some of my friends living there.
1. The letters sent today from here to London will arrive there in five days. 2. Cities and towns destroyed during the war were built anew 3. We are proud of the leisure facilities added a month ago.