Знатки Англійської мови сюда! 1)Please dont forget the bedroom door when you go out as the cat keeps going in there
a)close b)closing c)closes d)to close
2)What do you think?I am likely to get the job
a)am i b)am i not c)arent i d)im not
3)Some fashion models their appearence regularly changed
a)do b)used c)make d)have
4)I wish I to sleep carher last night as i have little energy today.
a)went b)had gone c)did go d)go
5)Most teenagers would rather their parents them about their friends.
a)weren't asking b)didnt ask c)ask d)to ask
Последний маршрут - номер 159, где "Рутмастеры" ездили вплоть до последнего времени, теперь, как и все остальные, будет обслуживаться более современными машинами, сообщает РИА "Новости".
На прощание сотрудники предприятия "Транспорт для Лондона" устроили специальный тур для иностранных журналистов, работающих в Великобритании, где рассказали об истории "Рутмастеров" и причине их "отставки".
Первые "Рутмастеры" были изготовлены в начале 1950-х годов с использованием передовых на тот момент технологий - автоматической коробки передач, гидроусилителя руля, усовершенствованной подвески, новейших рессор и корпуса из алюминиевых панелей, который позволял легко ремонтировать поврежденные части.
"Рутмастеры" были выкрашены в традиционный красный цвет, изначально принятый для автобусов, поскольку это символический цвет для Лондона - именно красными изначально были почтовые ящики и телефонные будки.
Двигатель у автобусов находился спереди, сбоку от кабины водителя. Задняя площадка была открытой и позволяла запрыгивать на подножку прямо на ходу или во время остановок автобуса, причем не только в установленных местах. Билеты пассажирам продавали кондукторы. Парк "Рутмастеров" заменил выведенные из эксплуатации троллейбусы и трамваи.
на англиском
In the British capital's famous "Routemaster" (Route) - red double-Decker buses with an open bandwagon disappear from December 9 regular city routes.
The last route - room 159, where "Routemaster" went up to the last time, now, like everyone else, will be served by more modern machines, RIA "Novosti".
Goodbye employees "Transport for London" has arranged a special tour for foreign journalists working in the UK, where he talked about the history of Rotmistrov" and because of their "retirement".
The first Rootmaster" were made in the early 1950-ies using advanced at that time, technology - automatic transmission, power steering, improved suspension, new springs and aluminium panels, which allowed to easily repair the damaged parts.
"Routemaster" were painted in the traditional red, originally established for buses, because it is a symbolic color for London - that red were originally mailboxes and telephone poles.
Motor buses were in front, to the side of the cab. The rear area was open and allowed to jump on the bandwagon on the go or during stops of the bus, not only in specified areas. Tickets passengers sold conductors. Park "Rotmistrov" replaced decommissioned trolleybuses and trams.