Жил когда-то один пан, да такой злой, что беда: никто не мог ему угодить. Все его боялись, как чёрта. Бывало, придёт к нему кто-нибудь что-то просить, а он как крикнет: "Что скажешь?" - так тот от страха и о своей забудет. - Ничего, паночек, всё хорошо, - отвечает горемыка, трясясь. - А по хорошему что? - Не знаю, паночек... - На конюшню его, этого негодяя! - орёт пан. - Всыпать ему розог, чтобы больше сюда не ходил! По-другому тот пан и не умел с людьми разговаривать. И люди боялись с ним говорить, потому что скажешь что-нибудь не так - до смерти засечёт.
з азначэннямі: 1. Яго парэпаныя, абсаджаныя болькамі ногі ледзьве не да калень вылезлі з палапленых портак, рукі ён зябка сашчапіў на грудзях і аблёгся грудзьмі на калені. 2. А ў пуньцы жытнія снапкі сохнуць на ветры, чакаюць свае пары.
з дапаўненнямі: 1. Толькі знае адно - моўчкі смаліць смярдзючую сваю махорку. 2. Той узбег на абочыну, спыніўся, таксама пазнаў яе і борздзенька заматляў хвастом.
з акалічнасцямі: 1. Неба спрэс усцілалі хмары, сонца не паказвалася ад рання. 2. Карова, спаважна ступаючы, сышла з адхону ўніз у канаву.
- Ничего, паночек, всё хорошо, - отвечает горемыка, трясясь.
- А по хорошему что?
- Не знаю, паночек...
- На конюшню его, этого негодяя! - орёт пан. - Всыпать ему розог, чтобы больше сюда не ходил!
По-другому тот пан и не умел с людьми разговаривать. И люди боялись с ним говорить, потому что скажешь что-нибудь не так - до смерти засечёт.
з азначэннямі:
1. Яго парэпаныя, абсаджаныя болькамі ногі ледзьве не да калень вылезлі з палапленых портак, рукі ён зябка сашчапіў на грудзях і аблёгся грудзьмі на калені.
2. А ў пуньцы жытнія снапкі сохнуць на ветры, чакаюць свае пары.
з дапаўненнямі:
1. Толькі знае адно - моўчкі смаліць смярдзючую сваю махорку.
2. Той узбег на абочыну, спыніўся, таксама пазнаў яе і борздзенька заматляў хвастом.
з акалічнасцямі:
1. Неба спрэс усцілалі хмары, сонца не паказвалася ад рання.
2. Карова, спаважна ступаючы, сышла з адхону ўніз у канаву.