Проверочная работа по биологии для 6 класса на тему «Семейства Злаковые и Лилейные».
Выберите один верный ответ.
1.Корневая система Лилейных образована
А) придаточными корнями Б) боковыми корнями
В) стержневыми корнями Г) всеми типами корней.
2.Одним из основных признаков Злаковых является
А) плод семянка Б) плод зерновка
В) одна семядоля в семени Г) верхушечный рост побега.
3.Растения семейства Лилейных можно узнать по строению
А) цветков пятичленного типа, напоминающих мотылька Б) вегетативных органов: стебля(соломина),сидячих листьев, видоизменённого корня В) цветков трёхчленного типа с околоцветником и наличию видоизменённых подземных побегов
Г) вегетативных органов: стебля(соломина), видоизменённых подземных побегов.
4.Какой тип плода характерен для представителей семейства Злаковых?
А) зерновка Б) костянка В) коробочка Г) семянка.
5.Какой плод имеет кукуруза?
А) боб Б) семянка В) зерновка Г) коробочка.
6.Формула цветка О3+3Т3+3П1 характерна для растений семейства
А) Лилейных Б) Сложноцветных В) Бобовых Г) Розоцветных.
Выберите несколько верных ответов.
7.Выберите только те признаки, которыми обладают растения семейства Лилейных
А) одна семядоля в семени Б) стержневая корневая система В) сетчатое жилкование листьев Г) параллельное жилкование листьев Д) мочковатая корневая система
Е околоцветник Ж) двойной околоцветник.
8.Подберите соответствия между растениями и семействами, к котором они относятся
Растения Семейства
А) сахарный тростник 1. Лилейных
Б) ландыш 2. Злаковых.
В) тюльпан
Г) ячмень
Д) лук
Е) чеснок
What are the advantages?
Сommunication tools, which are almost always available and relatively easy to use, greatly facilitate our communication.The exchange of information can take place in just a few seconds, which is extremely convenient and economical both in terms of time and money. Previously, in order to, for example, contact a person with whom you can not meet in reality, you had to use traditional mail, which is sometimes just inconvenient, and, moreover, slow and expensive (compared to free mail services on the network). In addition, the parcel could get lost, get damaged on the way - the human factor could also play a cruel joke with the recipient and sender - so such a dialogue at a distance could last for many years, but, at the same time, contain no more than a dozen replicas. There is almost no hope that the email you sent will get lost or get damaged "on the road", so if your message remains unanswered, it is much more likely that the recipient simply ignored it, rather than "loss in the Network" or any other problems.
One of the disadvantages of "fast communication" is the devaluation of the language, which has already become widespread illiteracy of Internet users, often developing into a disaster of catastrophic proportions. And yet, if the designated user did not have the opportunity to show the world their knowledge of the language, no one would have known about his success - apparently, and his school teacher - which suggests that it is not necessarily the speech "became poor" with the advent of communication tools: just the means of communication gave us the opportunity to contact someone, Yes, creating a similar problem.