1.Ammo, biroq, lekin bog`lovchilari qanday bog`lovchilar turiga kiradi? A) biriktiruv B) ayruv C) zidlov D) inkor
2.O’rin –joy otlari qanday yoziladi?
A)bosh harf bilan B)kichik harf bilan C)chiziqcha bilan D)qo’shtirnoq bilan
3.Quyidagi so’zlardan tub otlarni toping.
A) shahar,oromgoh B)gulzor,oromgoh C)toshloq,otloq D)vodiy,maktab
4.Ganchkorlik,me’morchilik so’zlari qanday otlar hisoblanadi?
A)kasb-hunar otlari B)mavhum otlar C)atoqli otlar D)tub otlar
5.Gaplarda qaysi bog`lovchilar takrorlanib qo`llaniladi?
A) zidlov B) ayruv C) biriktiruv D) inkor
6.Buyruq-istak maylidagi I shaxs fe`llari qanday ma`noni bildiradi?
A) istak B) chegaralash C) buyruq D) ta`kid
7.Keksalarga yordam berish hammamizning burchimiz-ku! Ushbu gapdagi yuklama turini aniqlang.
A) kuchaytiruv B) aniqlash C) chegaralash D) ta`kid
8.Yasama narsa-buyum otlari qo’chimchalarini aniqlang.
A)-zor,-loq B)-k,-gich,-qin C)-q,-iston,-zor D)-chilik,-loq
9.Isitma,uyushma,yuklama,birikma.-ma qo’shimchasi yuqorida qanday ma’noni anglatmoqda?
A) aniq narsa-buyumlar nomlarini B) atamalar nomlarini
C) taomlar nomlarini D) joy nomlarini
10.Qaysi qatorda kasb-hunar yasovchi qo’shimchalar berilgan?
A) -lik,-moq,-da B) -mi,-yu,-ku C) -ar,-dir,-cha D) -soz,-kor,-gar
11.Qaysi qatorda turdosh otlar berilmagan?
A) Nilufar.Boychibor,O’rta Osiyo B) Paxtakor, zargar,o’quvchi
C) Shifokor,o’qituvchi,bog’bon D) Viloyat,davlat,tuman
12.Qaysi qatorda egalik qo’shmchаsi bilan kelgan o’zlik olmoshilari berilgan?
A) biz,ular, siz B) allakim,allanima,allanarsa
C) shunisi, shunga, shuncha D) o’zim, o’zing, o’zimiz
13.Qaysi qatorda bo’lishsizlik olmoshi berilgan?
A) Hech kim yolg’on gapirmasin
C) Hamma bayramda faol qatnashdi
B) Navro’z bayramida kimlar qo’shiq aytdi?
D) Kimdir qo’ng’iroq qilibdi
14. Kuchaytiruv yuklamalarini aniqlang?
A) -mi, - chi B) –ku, -da C) axir, hatto D) ham, faqat
15….Bu e`tiqod bugungi va kelajak avlodlar uchun chinakam ibratdir…. Ushbu parcha qaysi matndan olingan?
A) Olam sirlari B) Vatan himoyasi C) Donolar bisoti D) Bobolar hikmati
16. Buyruq-istak maylidagi I shaxs fe`llari qanday qo`shimchalar yordamida yasaladi?
A) –ay,-aylik B) –ing,- ng C) –sa, -sin D) –ingiz, sinlar
17. Fe`llarning bo`lishsiz shakli qaysi qo`shimcha yordamida yasaladi?
A)- ay B)- ing C)-mi D) -ma
18.Narsa –buyumning belgisini bildiradigan fe`l shakli qanday nomlanadi?
A) sifat B) sifatdosh C) ravish D) ravishdosh
19. -tacha,-lab ,-larcha qanday qo’shimcha?
20. Butunning qismini ifodalovchi sonlar …deyiladi.
21. Kecha,bugun,ertalab kabi ravishlar qanday ravishlar deyiladi?
22.”Ketib qolma, Orolim » she`rining muallifini yozing?
23. Nutqda juft va takror holda qo’llanilgan ravishlar qanday yoziladi?
24. Chiziqcha bilan yoziladigan ta`kid yuklamalarini yozing?
25. Takrorlanib qo`llanadigan bog`lovchilar qanday nomlanadi?
!
1) моря или их отдельные части (заливы, проливы),
водотоки (реки, ручьи, каналы),
водоемы (озера, пруды, водохранилища, обводненные карьеры),
болота,
природные выходы подземных вод (гейзеры, родники),
ледники и снежники.
2)Океан
Море
Озеро
Пруд
Старица
Водохранилище
3)Территорию Казахстана обычно разделяют на восемь водохозяйственных бассейнов: Арало-Сырдарьинский водохозяйственный бассейн, Балхаш-Алакольский водохозяйственный бассейн, Иртышский водохозяйственный бассейн, Урало-Каспийский водохозяйственный бассейн, Ишимский водохозяйственный бассейн, Нура-Сарысуский
4)Если сравнить площадь водных объектов и суши, то видно, что воды намного больше. Но вода может быть пресной и соленой. Большая часть воды - соленая. Она занимает 97 % от всей водной оболочки Земли
5) питьевую
Тут все правильно , я очень старалась , не забудь нажать на
Объяснение:
Это одна из важнейших задач человечества. В первую очередь, охрана воды от загрязнения направлена на минимизирование сбросов в реки и другие водоемы.
В промышленности разрабатываются новые, более совершенные технологии по очистке стоков.
Мое мнение такое: вообще нужно существенно повысить штрафы за сбросы, а вырученные на этом средства распределить на проектирование и сборку новых технологий.
Кроме того, важно и правильное воспитание нового поколения людей. С детства нужно прививать уважение к природе, учить бережному отношению к воде, не лить ее без надобности, а также не сливать в канализацию вредные вещества.