1 The earthquake ….. off the coast. A struck C exceeded
B shook D hurled
2 Let’s ….. out of the car now before we are swept away by the floodwater.
A to get C getting
B get D gets
3 I can’t stand ….. the news about the forest fire. It’s just too upsetting.
A watch C to watching
B to watch D watching
4 There is a flood warning in my city because one of the rivers ….. its banks.
A flooded C broke
B collapsed D burst
5 I regret ….. you that your flight is cancelled due to the storm.
A to tell C tell
B telling D told
6 He would like ….. a rescue worker in the future to help those affected by natural disasters.
A become C to become
B becoming D becomes
7 The ….. of a tsunami wave is so powerful that it can destroy even the strongest buildings.
A crash C collision
B ripple D impact
8 I can’t believe they found a ….. baby under the rubble.
A 6-month-old C 6-months-olds
B 6-months-old D 6-month-olds
9 A great way to protect your home from flooding is to build flood ….. such as barriers and walls.
A levees C defences
B dams D shelters
10 Working as part of an emergency team, you are responsible ….. helping survivors.
A in C to
B for D of
11 I remember ….. you to pack tin food in the emergency kit yesterday.
A asking C to ask
B ask D asked
12 I’m glad to see that after the terrible storm, the city is making a slow ….. .
A survival C surge
B recovery D improvement
13 Ben finally backed ….. and agreed to evacuate his house.
A out C away
B down D up
14 It is important not to turn on the electricity ….. before a flood.
A line C pylon
B supply D equipment
15 I’m happy ….. they rescued the trapped miners.
A seeing C see
B to see D to seeing
16 I’d rather ….. the emergency kit in advance than leave it to the last minute.
A to pack C to packing
B packing D pack
17 Many charities are sending their ….. workers to my city to help those affected by the earthquake.
A relief C safety
B care D emergency
18 He wasted no time ….. for his family after the tsunami.
A to look C look
B looking D to looking
1 9 Flooding is sometimes caused by ….. increases in temperature.
A sharp C high
B heavy D extreme
20 The city is carrying ….. tests on their tsunami warning system.
A out C away
B along D on
B Choose the correct response.
1 A: You’ll never guess what’s happened! They found a man in the rubble after one week.
B: a That’s terrible, isn’t it?
b I can’t believe it!
2 A: Look at this! There’s water coming through the entrance door.
B: a It’s so depressing.
b Oh no! That’s awful!
3 A: We should prepare the house for the storm. I heard it’s bad.
B: a I’m not sure about it.
b How about packing the emergency kit first?
4 A: Why not evacuate now?
B: a It sounds great.
b I don’t think it’s a good idea.
5 A: Guess what happened! A hurricane hit the coast where Mum and Dad are.
B: a How horrible!
b It’s bad!
Каждый из нас ставит себе определённые рамки при выполнении чего-либо. Кто-то готов рискнуть и совершить нечто большее, чем мог раньше. Всё зависит от его Именно поэтому в центре внимания автора текста поднимается проблема безграничности человеческих возможностей. По мнению Д. Гранина существует ряд причин, по которым люди не выявляют до конца свои истинные Например, незнание самого себя приводит к боязни рискнуть и претворить что-то значимое в жизнь, или же в предложениях 8-9 автор указывает на то, что не совершённые ошибки также ограничивают пределы наших возможностей. Человек сам создаёт себе границы, постоянно опасаясь чего-то, однако если он позволит себе ошибиться, то он сможет вновь попробовать и исправиться, тем самым совершенствуя самого себя. Именно избавление от сомнений и страхов может привести к увеличению вариаций своих возможностей.
По словам автора, «каждый может куда больше, чем ему кажется, — он и смелее, чем он себя считает, и выносливее, и сильнее, и при Большинство людей недооценивают себя и перестают идти к чему-то большему, считая, что уже достигли максимума, но если же каждому дать волю своим истинным силам, то результат удивит, так как он будет превосходить всё сделанное раньше.
Источник: https://www.kritika24.ru/page.php?id=77416
Объяснение:
Орфографический навык - это сложный навык. Он создается в процессе длительных упражнений и основывается на более простых навыках и умениях таких как:
1)Навык письма
2)Умение анализировать слова с фонетической стороны
3)Умение устанавливать морфемный состав слова и вычленять из слова
4)Умение подвести орфограмму под соответствующее ей правило.
Орфография - единообразие передачи слов и грамматических форм речи на письме.
Как написать грамотно?
1)Наберите терпение и морально настроитесь
2)Много читайте
3) Читайте вслух
4)Переписывайте каждый день 10 страниц из книги
5)Учите наизусть тексты
6) Регулярно занимайтесь
7) Занимайтесь в паре
8)Пиробретите орфографический словарь
9)Создайте словарь ваших трудных слов
10) Используйте школьный прием