1) She is а very clever girl of seven. Общий: Is she a very clever girl of seven?Разделительный: She is а very clever girl of seven.Альтернативный: Is she a very clever girl of seven or of eight?Специальный: What is the girl like?Вопрос к подлежащему: Who is a very clever girl of seven?
2) Mary likes reading interesting books.
Общий: Does Mary like reading interesting books? Разделительный: Mary likes reading interesting books, doesn't she? Альтернативный: Does Mary like reading interesting or boring books? Специальный: What does Mary like to read? Вопрос к подлежащему: Who likes reading interesting books?
3) Students study at the Institute. Общий: Do students study at the Institute?Разделительный: Students study at the Institute, don't they? Альтернативный: Do students study at the Institute or in the University? Специальный: Where do the students study?Вопрос к подлежащему: Who studies at the Institute?
4) I write SMS to my friend very often. Общий: Do I write SMS to my friend very often? Разделительный: I write SMS to my friend very often, don't I? Альтернативный: Do I write SMS to my friend or to my parents very often? Специальный: What do I write to my friend very often?Вопрос к подлежащему:Who writes SMS to my friend very often?
5) They are at that home. Общий: Are they at that home? Разделительный:They are at that home, aren't they? Альтернативный: Are they at that home or in the other one? Специальный: In which house are they?Вопрос к подлежащему: Who is at that home?
Испания в XVI и XVII веках продолжала оставаться не совсем единой страной. Там сохранялись внутренние таможни и местные кортесы. Бюрократия на местах оставалась слабой, к тому же, находилась под влиянием местной знати Центральный бюрократический аппарат был раздут, но на местах влияния почти не имел — не было агентов этого влияния. То есть в Испании сохранялось много черт не единого государства, а личной, династической унии Однако попытки выйти из этой унии, например, Каталонии во время Ссгадорского восстания (или войны Жнецов) в 1640-1652 годах жестоко подавлялись. В XVIII веке, когда престол Испании в результате Войны за испанское наследство занял Филипп V (бывший герцог Анжуйский, внук Людовика XIV), государство при нём, а также при его потомках, которых стали именовать испанскими Бурбонами, постепенно стало централизованным. Появились центральные министерства, исчезли внутренние таможни, знать на местах была более-менее подчинена центральному правительству.
Общий: Is she a very clever girl of seven?Разделительный: She is а very clever girl of seven.Альтернативный: Is she a very clever girl of seven or of eight?Специальный: What is the girl like?Вопрос к подлежащему: Who is a very clever girl of seven?
2) Mary likes reading interesting books.
Общий: Does Mary like reading interesting books? Разделительный: Mary likes reading interesting books, doesn't she? Альтернативный: Does Mary like reading interesting or boring books? Специальный: What does Mary like to read? Вопрос к подлежащему: Who likes reading interesting books?
3) Students study at the Institute.
Общий: Do students study at the Institute?Разделительный: Students study at the Institute, don't they? Альтернативный: Do students study at the Institute or in the University? Специальный: Where do the students study?Вопрос к подлежащему: Who studies at the Institute?
4) I write SMS to my friend very often.
Общий: Do I write SMS to my friend very often? Разделительный: I write SMS to my friend very often, don't I? Альтернативный: Do I write SMS to my friend or to my parents very often? Специальный: What do I write to my friend very often?Вопрос к подлежащему:Who writes SMS to my friend very often?
5) They are at that home.
Общий: Are they at that home? Разделительный:They are at that home, aren't they? Альтернативный: Are they at that home or in the other one? Специальный: In which house are they?Вопрос к подлежащему: Who is at that home?