No1. Берилген тартиптеги сүйлөмдү белгиле. Ээ толуктооч баяндооч а) Мен кантты чайга салдым. б) Бизди эжем күтүп отурат.
в) Бүгүн сага жаңылык айтам. г) Сени апаң чакырып жатат.
No2. Cүйлөмдөгү баяндоочтун суроосун белгиле.
Жазында күн жаайт, чөптөр өсөт.
а) Эмне болот? б) Кайсы кезде? в) Кандай учур? г) Эмне кылган?
No3. Сүйлөмдүн ээсин белгиле. Кыздар топ таш ойноп жатышат.
а) Кыздар б) топ таш в) ойноп г) ойноп жатышат
No4. Сүйлөмдүн ээсин белгиле. Алыстан музыканын шаңдуу үнү угулууда.
а) Алыстан б) музыканын в) шаңдуу үнү г) угулууда
No5. Сүйлөмдүн ээсин белгиле.
Аба ырайы бузулгандыктан, учак убагында учпай калды.
а) аба ырайы б) учак в) убагында г) учпай калды
No6. Сүйлөмдүн ээсин белгиле.
Илгери беш бир тууган заңгыраган сарайда жашаган экен.
а) жашаган экен б) заңгыраган в) бир тууган г) сарайда
No7. Сүйлөмдүн баяндоочун белгиле.
Менин апам мектепте мугалим болуп иштейт.
а) апам б) мугалим в) иштейт г) менин
No8. Берилген тартиптеги сүйлөмдү белгиле.
Ээ толуктооч баяндооч
а) Эртең досум менен тоого чыгам. б) Бизге баары кол чабышты.
в) Апам майды камырга кошту. г) Энени сыйлаган жаман болбойт.
No9. Толуктооч маанисине карай канчага бөлүнөт?
А) жөнөкөй, татаал В) уңгулуу, уңгусуз Б) туунду, тубаса Г) тике, кыйыр
No10. Сүйлөмдүн ичинен толуктоочту тап.
Кымбат кызыктуу китеп окуду.
а) Кымбат б) кызыктуу в) китеп г) окуду
No 11. Кыйыр толуктооч кайсы жөндөмолөрдүн мүчөлөрү менен уюшулат?
А) атооч, илик, барыш Б) барыш, табыш, чыгыш В) чыгыш, барыш, илик Г) барыш, жатыш, чыгыш
No12. Толуктоочтор түзүлүшүнө карай кандай болуп бөлүнөт?
А) жөнөкөй, тутумдаш В) каратма, киринди Б) татаал, өтө татаал Г) сырдык, тууранды
No13. Тике толуктоочтун суроолорун тапкыла.
А) кимдин? Эмненин? В) Кимден? Эмнеден? Б) Кимге? Эмнеге? Г) Кимди? Эмнени?
No14. Которгула: Бог, создатель.
А) Жараткан Б) Берген В) Алган Г) Туураган
No15. Тестти орус тилине которгула(переведите текст на русский язык):
Бешинчи мектеп
Бешинчи мектепте эң көп балдар окуйт. Алар көчөдө, мектепте тартиптүү жүрүшөт. Адамдарга дайыма сылык, кичипейил. Жатаканада да, мектепте да өздөрүн таза кармашат. Алар ынтымактуу жашашат. Бири-бирине сабакта, жумушта жардам беришет. Бирге ойношот. Бирге сабак даярдашат. Балдардын мындай жүрүшүн эл да жакшы көрөт. Балдардын так ушундай тарбияланып жатышына педагогдордун эмгектери да зор экендиги белгилүү.
Это половое, но однополое размножение, возникшее в процессе эволюции организмов у раздельнополых форм. В тех случаях, когда партеногенетические виды представлены только самками, одно из главных биологических преимуществ партеногенеза заключается в ускорение темпа размножения вида, так как все особи подобных видов способны оставить потомство. В случае если из оплодотворенных яйцеклеток развивается самка, а из неоплодотворенных самец, партеногенез способствует регуляции численности и соотношения полов (например, у пчел партеногенетически развиваются самцы - трутни, а из оплодотворенных - самки - матки и рабочие пчелы).
Партеногенетически может развиваться либо яйцеклетка, прошедшая мейоз и содержащая гаплоидный набор хромосом(n) (генеративный, гаплоидный, или мейотический партеногенетический), либо яйцеклетка одной из премейотических стадий оогенеза с сохранением свойственного данному виду хромосомного набора - диплоидного (2n) или полиплоидного (3n, 4n, 5n редко 6n , 8n) (амейотический партеногенез). При некоторых формах партеногенеза слияние гаплоидного ядра яйцеклетки с гаплоидным ядром направительного (полярного) тельца приводит к восстановлению диплоидности (аутомиктический партеногенез). От этих особенностей партеногенеза зависит генотип, пол партогенетического потомства, а так же сохранение или утрата гетерозиготности, приобретение гомозиготности и др.
Это половое, но однополое размножение, возникшее в процессе эволюции организмов у раздельнополых форм. В тех случаях, когда партеногенетические виды представлены только самками, одно из главных биологических преимуществ партеногенеза заключается в ускорение темпа размножения вида, так как все особи подобных видов способны оставить потомство. В случае если из оплодотворенных яйцеклеток развивается самка, а из неоплодотворенных самец, партеногенез способствует регуляции численности и соотношения полов (например, у пчел партеногенетически развиваются самцы - трутни, а из оплодотворенных - самки - матки и рабочие пчелы).
Партеногенетически может развиваться либо яйцеклетка, прошедшая мейоз и содержащая гаплоидный набор хромосом(n) (генеративный, гаплоидный, или мейотический партеногенетический), либо яйцеклетка одной из премейотических стадий оогенеза с сохранением свойственного данному виду хромосомного набора - диплоидного (2n) или полиплоидного (3n, 4n, 5n редко 6n , 8n) (амейотический партеногенез). При некоторых формах партеногенеза слияние гаплоидного ядра яйцеклетки с гаплоидным ядром направительного (полярного) тельца приводит к восстановлению диплоидности (аутомиктический партеногенез). От этих особенностей партеногенеза зависит генотип, пол партогенетического потомства, а так же сохранение или утрата гетерозиготности, приобретение гомозиготности и др.