Паводле Уладзіміра Мяжэвіча
Мы рабілі ўсё, што маглі, але агонь не сціхаў. Моцны вецер падхопліваў кавалкі сухой драўніны, перакідваў іх у лес. Макаед на сваім вяку гасіў не адзін пажар. Бачыў усякае, але такой вялікай бяды не здаралася.
— Застаецца адно — пусціць сустрэчны пал, — сказаў Макаед. — Толькі так можна спыніць агонь.
Блізка ад мяне працаваў дванаццацігадовы Рыгорка, сын лесніка. Мы з ім рыхтавалі сухое ламачча, каб пусціць сустрэчны агонь.
— Дзядзька! — пачуў я раптам голас Рыгоркі. — Хутчэй сюды!
— А што такое?
— Тут птушка!
Падобная на хатнюю курыцу, шэрая цяцерка заўзята аддзірала кіпцюрамі верхні пласт сухога перагною. Цяцерка ратавала ад агню сваіх дзяцей! Яна паглыбляла равок, каб не пусціць агонь да гнязда.
— Трэба ёй дапамагчы! — сказаў Рыгорка.
— Можа, перанесці гняздо ў бяспечнае месца? — прапанаваў я.
— А ці паляціць за ім цяцерка?
— Разважаць няма калі.
Цяцерка пачала мітусліва кружыць. Яна ледзь не біла нас крыламі, пагрозліва шыпела. Птушаняты пішчалі. Я сам хацеў узяць гняздо, але не змог. Цяцерка зрабіла яго з сухой травы, што расла пад бярозкай, і яно было нібы прышыта да зямлі.
— Рыгорка, хутчэй рыдлёўку!
Мы зрэзалі тонкі пласт зямлі разам з гняздом. Недалёка была паляна, а за ёй — лес, якому пажар не пагражаў. Мы з Рыгоркам кінуліся туды. Я на рыдлёўцы нёс гняздо, а Рыгорка падтрымліваў яго, каб не ссунулася.
— 3агінуць птушкі без мамкі, — пашкадаваў Рыгорка, калі мы ўладкавалі іх на новым месцы.
— Пачакай, можа, яшчэ прыляціць.
I сапраўды, праз некалькі хвілін мы ўбачылі нашу цяцерку.
Як мы ўзрадаваліся! А яна падляцела да нас і дзеўбанула Рыгорку ў патыліцу. Але хлопчык не пакрыўдзіўся. 3разумеў, што гэта ад трывогі і страху за дзяцей
вусны пераказ на беларускай мове
Действительно, свидетельства богатства выразительных средств русского языка можно найти в любом художественном тексте.
Обратимся к рассказу О. Павловой. В нем хрупкость мальчика передается с помощью средств морфемики: уменьшительно-ласкательные суффиксы рисуют образ главного героя: «слабЕНЬКий организм», «худЕНЬКие плечИ-Ки». А вот олицетворение «подкрадывающаяся... страшная тьма» (предл. 31) усиливает образ невидимой угрозы, противопоставить которой беззащитный ребенок ничего не может.
Таким образом, умелое использование этих языковых средств помогло автору передать свое сочувственное отношение к главному герою.
Скорпионов относят к классу паукообразных потому, что они имеют четыре ходильные конечности, а не шесть, как у насекомых. Так же строение тело у них характерно для паукообразных, т.е. головогрудь и брушко, а не голова, грудь и брюшко, как у насекомых. Брюшко у них нечленистное, на конце есть паутинные бородавки - характерный признак паукообразных.
Особенности насекомых их широкому распространению.
1) в короткие сроки дают огромное по количеству потомство.
2) у большинства насекомых есть вроде какая-то особенность в выделительной системе, при которой они почти не выделяют воду, т.е. фактически могут без неё очень долго обходиться и перемещаться на большие расстояния при наличии пищи.
Почему ракообразные растут всю жизнь могу только предположить... у них скелет, в отличии от скелета млекопитающих, птиц, рептилий, рыб и земноводных, внешний, поэтому если он начинает ограничивать рост ракообразного, то тот просто скидывает свой хитиновый панцырь, выростает сам и отращивает новый панцырь. Мы же выкинуть свой внутренний скелет и отрастить новый не можем.