1. [Тогда я бросил ему (зверьку) кусочек сахара], (хотя не особенно то мог быть расточительным), (так как мой запас провизии был очень невелик). Схема: [ - = ]¹, ( хотя = )², ( так как -- =)³. Количество частей сложноподчинённых предложений: 3 Виды подчинения придаточных→ последовательное: 1) Вторая часть является придаточным обстоятельственным уступки [бросил]¹ → несмотря на что? → (хотя )² 2) Третья часть является придаточным обстоятельственным причины: (не мог быть расточительным)² → почему? → (так как ...)³
2. (Пока я записывал и рисовал виденное), [мои спутники усердно кричали], (чтобы вызвать кого-нибудь с плантаций). Схема:( Пока -- = )¹, [ - = ]², ( чтобы = )³ Количество частей сложноподчинённых предложений: 3 Виды подчинения придаточных→ параллельное: 1) Первая часть является придаточным обстоятельственным времени [кричали]² → когда? → (пока )¹ 2) Третья часть является придаточным обстоятельственным цели: [кричали]² → с какой целью? → (чтобы )³
3) [Гольд заботился о неизвестном ему человеке], (которого он никогда не увидит и который тоже не узнает), (кто приготовил ему дрова и продовольствие). Схема: [ - = ]¹, ( которого -- = )², (кто =)³. Количество частей сложноподчинённых предложений: 3 Виды подчинения придаточных→ последовательное: 1) Вторая часть является придаточным определительным: [о человеке]¹ → каком? → (которого -- = и который = )² 2) Третья часть является придаточным изъяснительным: (не узнает )² → о чём? → (кто ...)³
4) [Я сказал слово "обыкновенно" и понял]¹, (насколько оно не подходит к тому)², (что происходило с нами)³. Схема: [ - = и = ]¹, ( насколько -- = )², ( что =)³. Количество частей сложноподчинённых предложений: 3 Виды подчинения придаточных→ последовательное: 1) Вторая часть является придаточным изъяснительным: [понял]¹ → что? → (насколько )² 2) Третья часть является придаточным изъяснительным: (не подходит)² → к чему? → (что ...)
Средства связи между частями сложноподчинённых предложений: союзы (выделены в предложениях жирным шрифтом).
Що ж таке щастя? (за оповіданням Олекса Стороженко «Скарб») Здавна люди замислювалися над тим, що таке щастя. Дехто мріє про пригоди й подорожі, хтось хоче мати вірних друзів, мрія деяких — бути відомим спортсменом, співаком або стилістом, деякі мріють про красиве вбрання, сучасну техніку, модні розваги. Історія Павлуся з оповідання О. Стороженка «Скарб» показує, що неробство й сите життя — це ще не щастя. Не може бути щасливою та людина, котра не зігріває своїм теплом інших, безцільно й безглуздо проживає свій вік. Хоч і таланило в усьому Павлусеві, але його щастя я б, наприклад, не захотів... У батьків Павлуся всього обуло доволі, свого сина вони шанували й пестили, виконували все, що той забажає, не давали й порошинці впасти. Ось Павлусь уже парубок: гладкий, опецькуватий, з білими й ніжними руками, які ніколи не знали роботи. Якось уночі Павлусь захотів меду. Мати побігла по селу шукати, ледве випросила. Прибігла, а синок уже й спить. Через той мед занедужала мати, й не стало 'її, а невдовзі помер і батько. А Павлусеві все одно добре: за ним стали доглядати наймит і наймичка. Щастя, як горох, так і сипалося на парубка. У господарстві лад, прибуток, відкрили навіть шинок із лавкою. Павлусь тільки їсть та спить, ліньки й повернутися, не те що на вечорниці йти. Якось на Зелені свята зібралися парубки йти шукати скарб. Вирішили запросити Павла, щоб він пішов із ними на щастя. Той не «хотів і сказав, що як Бог дасть, то й у вікно вкине. Ходили хлопц
Схема: [ - = ]¹, ( хотя = )², ( так как -- =)³.
Количество частей сложноподчинённых предложений: 3
Виды подчинения придаточных→ последовательное:
1) Вторая часть является придаточным обстоятельственным уступки
[бросил]¹ → несмотря на что? → (хотя )²
2) Третья часть является придаточным обстоятельственным причины:
(не мог быть расточительным)² → почему? → (так как ...)³
2. (Пока я записывал и рисовал виденное), [мои спутники усердно кричали], (чтобы вызвать кого-нибудь с плантаций).
Схема:( Пока -- = )¹, [ - = ]², ( чтобы = )³
Количество частей сложноподчинённых предложений: 3
Виды подчинения придаточных→ параллельное:
1) Первая часть является придаточным обстоятельственным времени
[кричали]² → когда? → (пока )¹
2) Третья часть является придаточным обстоятельственным цели:
[кричали]² → с какой целью? → (чтобы )³
3) [Гольд заботился о неизвестном ему человеке], (которого он никогда не увидит и который тоже не узнает), (кто приготовил ему дрова и продовольствие).
Схема: [ - = ]¹, ( которого -- = )², (кто =)³.
Количество частей сложноподчинённых предложений: 3
Виды подчинения придаточных→ последовательное:
1) Вторая часть является придаточным определительным:
[о человеке]¹ → каком? → (которого -- = и который = )²
2) Третья часть является придаточным изъяснительным:
(не узнает )² → о чём? → (кто ...)³
4) [Я сказал слово "обыкновенно" и понял]¹, (насколько оно не подходит к тому)², (что происходило с нами)³.
Схема: [ - = и = ]¹, ( насколько -- = )², ( что =)³.
Количество частей сложноподчинённых предложений: 3
Виды подчинения придаточных→ последовательное:
1) Вторая часть является придаточным изъяснительным:
[понял]¹ → что? → (насколько )²
2) Третья часть является придаточным изъяснительным:
(не подходит)² → к чему? → (что ...)
Средства связи между частями сложноподчинённых предложений: союзы (выделены в предложениях жирным шрифтом).
(за оповіданням Олекса Стороженко «Скарб»)
Здавна люди замислювалися над тим, що таке щастя. Дехто мріє про пригоди й подорожі, хтось хоче мати вірних друзів, мрія деяких — бути відомим спортсменом, співаком або стилістом, деякі мріють про красиве вбрання, сучасну техніку, модні розваги. Історія Павлуся з оповідання О. Стороженка «Скарб» показує, що неробство й сите життя — це ще не щастя. Не може бути щасливою та людина, котра не зігріває своїм теплом інших, безцільно й безглуздо проживає свій вік. Хоч і таланило в усьому Павлусеві, але його щастя я б, наприклад, не захотів...
У батьків Павлуся всього обуло доволі, свого сина вони шанували й пестили, виконували все, що той забажає, не давали й порошинці впасти. Ось Павлусь уже парубок: гладкий, опецькуватий, з білими й ніжними руками, які ніколи не знали роботи. Якось уночі Павлусь захотів меду. Мати побігла по селу шукати, ледве випросила. Прибігла, а синок уже й спить. Через той мед занедужала мати, й не стало 'її, а невдовзі помер і батько. А Павлусеві все одно добре: за ним стали доглядати наймит і наймичка. Щастя, як горох, так і сипалося на парубка. У господарстві лад, прибуток, відкрили навіть шинок із лавкою. Павлусь тільки їсть та спить, ліньки й повернутися, не те що на вечорниці йти. Якось на Зелені свята зібралися парубки йти шукати скарб. Вирішили запросити Павла, щоб він пішов із ними на щастя. Той не «хотів і сказав, що як Бог дасть, то й у вікно вкине. Ходили хлопц