a) Viewpoint 1/for: the classroom is for learning
Reasons/examples: students should pay attention - they can't if listening to music, classroom isn't a place to show off gadgets
Viewpoint2/for: use MP3 players to record lessons
Reasons/examples: listen to classes at home, don't listen in class
Viewpoint 3/against: use MP3 players in a positive way in the classroom
Reasons/examples: give students recordings of poetry/literature, help students improve foreign language listening skills
b Перечислите связующие элементы, выделенные полужирным шрифтом в эссе под следующими заголовками:
1 Чтобы перечислить пункты: во-первых
2 Чтобы добавить больше пунктов: кроме того / сверх того / аналогично
3 Чтобы представить противоположные точки зрения: с другой стороны
4 Чтобы представить примеры/причины: например
5 Чтобы сделать вывод: в заключение
Ответ
b)
1 Firstly
2 Furthermore/Moreover/Similarly
3 On the other hand
4 For example
5 In conclusion
Reasons/examples: students should pay attention - they can't if listening to music, classroom isn't a place to show off gadgets
Viewpoint2/for: use MP3 players to record lessons
Reasons/examples: listen to classes at home, don't listen in class
Viewpoint 3/against: use MP3 players in a positive way in the classroom
Reasons/examples: give students recordings of poetry/literature, help students improve foreign language listening skills
b Перечислите связующие элементы, выделенные полужирным шрифтом в эссе под следующими заголовками:
1 Чтобы перечислить пункты: во-первых
2 Чтобы добавить больше пунктов: кроме того / сверх того / аналогично
3 Чтобы представить противоположные точки зрения: с другой стороны
4 Чтобы представить примеры/причины: например
5 Чтобы сделать вывод: в заключение
Ответ
b)
1 Firstly
2 Furthermore/Moreover/Similarly
3 On the other hand
4 For example
5 In conclusion